- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights kapitel 6!

” Kan du förlåta mig?” säger han till sist.

Jag lyckas dra mig ur hans blick och går förbi honom in mot köket och ställer ner pizzan. Sen vänder jag mig mot honom,

” Jag vet inte..”

Han tittar då ner och en tår faller ner för hans kind..

” Ja.. jag förstår dig..” stammade Justin och gick mot utgången.

Vad har jag gjort?! Allt är mitt fel! Jag har fått honom att gråta! Men..

” Justin gå inte! Jag..” säger jag och tar hans hand,

Justin vänder sig om och jag tittar rakt in i hans tårade ögon,

” Varför inte?” får Justin fram och tittar ner på hans hand som jag har i min,

” Jag är ledsen Justin men, det skulle verkligen betytt mycket för mig om du hade stannat kvar på flygplatsen, jag förstår förstås din situation men..” sa jag och tittade ner.

Det tog en stund innan Justin svarade,

” Jag förstår dig och ville inte göra dig besviken!” han tittar nu mig rakt i ögonen!

Gud så fina ögon denna killen har!

” Jo jag förstår det..”

” Det kanske är bäst om jag går nu..” säger Justin, släpper min hand och går mot dörren,

” Nej snälla gör inte det!” säger jag bedjande,

” Vill du att jag ska stanna?”

” Ja men det är klart! Snälla?” ber jag honom,

” Hmm.. okej då..” säger han och går mot mig igen även om det ser svårt ut,

” Tack! Är du hungrig? Eftersom Emelie drog iväg Fredo blir jag ju själv med pizzan..” frågar jag och försöker le mitt finaste leende,

” Haha, ja jag är hungrig! Så jag kommer i andra hand då? Haha!” säger Justin och blinkar mot mig

” Haha, nej då! Absolut inte!” säger jag och skrattar,

” Hahah!” skrattar Justin och vi går tillbaka in i köket igen,

Tar ut pizzan och ställer den på bordet, tar sedan fram två talrikar, bestick och två glas,

” Går det bra med ”spicy sicilian”?” frågar jag och ler,

” Ja visst!” svarar Justin och ler tillbaka,

” Vad vill du dricka?”

” Det är helt upp till dig Natasha!”

” Går det bra med kolsyrat vatten? Vill vara lite nyttig, u know! Haha!” säger jag och skrattar,

” Ja visst! Hahaha, yeah I know!” säger han och blinkar mot mig,

Tar fram en två liters kolsyrat citron vatten flaska och ställer på bordet. Vi sätter oss ner och Justin tar en pizza slice,

” Så.. showen är imorgon kväll!” säger Justin och stoppar en bit pizza i munnen,

” Ja! Men.. jag har inte lärt mig danserna? Eller.. vi höll ju på med dem i skolan innan, fast skulle ju vara bra med en ”reminder”!” säger jag och tittar på Justin,

” Ja jag pratade med din lärare innan och hon är verkligen stolt över dig, jag med! Hon bad mig hälsa dig det! Vi kommer att gå igenom danserna som Samanthas plats med dig klockan elva imorgon och det är genrep klockan fem! showen börjar vid halv sju men det kommer nog bli närmare sju om det är lika mycket kaos som förra gången här i LA..” sa Justin och jag tittade frågande på honom,

”  Tack Justin! Okej vad bra! Okej då är jag där vid kvart över sex om det är okej? Vad hände egentligen?” säger jag och tittar nyfiket på honom,

” Ja visst! Jo det var såhär att.. jag stod beredd tio minuter innan jag skulle på på scenen och gick igenom lite danser i huvudet då hör jag att folk är uppe på scenen, tänkte att det var ljud teknikerna eller något så jag fortsatte att gå igenom. Då märker jag att ljudet blir högljudare och högljudare! Då kollar jag ut och ser att hela scenen är full med människor och att mina säkerhetsvakterna, som fortfarande står upp, gör allt dem kan för att få ner alla där ifrån men det går inte! Så utan att tänka mig för rusar jag upp och då springer ju alla rakt mot mig och jag blir attakerad! Men på något sätt får vi ner dem från scenen och börjar sedan showen direkt, efter att vi bytat ut det som blev skadat såklart..” säger Justin som lever helt in i historian!

” Oj! Låter brutalt! Blev det många skador då?”

” Nja.. några högtalare och sånt men inget större, som tur var!” säger han och skrattar till,

” haha, ja det var ju bra!” säger jag och ler.

” Du, kan du hämta din dator sen? Jag måste visa dig något!” säger Justin och ler lite snällt på mig,

” Ja visst det kan jag! Haha okej.” svarar jag och tittar frågande på honom.

Vad kan det va han vill visa? Vi äter klart pizzan, går in i mitt sovrum och hämtar min dator och sätter oss på sängen.

” Jag bad dig att hämta din dator för att jag skulle vilja visa dig hur dina kläder kommer att se ut!” säger Justin och lägger sig i en halv-sittande ställning medans jag startar datorn.

” Okej, så bra!” säger jag, loggar in på datorn och ger den till honom.

” Jag tror att jag kan hitta dem på ”Google”, eller? Scooter la nog upp några bilder med en ”speciell” sökning, om du förstår?” säger Justin och skriver in google.com

” Ja det kan du säkert! Okej, men om inget annat så har dina fans säkert lagt upp några bilder på dig och dansarna!” säger jag och lägger mig bredvid honom.

Det tar lite tid men vi kommer in, tro det eller ej men internetet här kan ibland vara lite segt även om vi är i LA! När vi väl är inne söker Justin på ” BELIEVE-tour-dancing-Justin-dancers” och får upp fem foton, alla på dansare och Justin i olika outfits för de olika låtarna.

” Detta är ju inte alla låtarna men eftersom detta är en ”mini konsert” så blir det inte lika många låtar som vanligt!”

” Okej, nä jag förstår det! Det är ju på ett sett bra för mig eftersom detta är första gången för mig att dansa på en konsert! Eller ”mini konsert” or whatever you call it! Haha!” svarar jag och skrattar,

” Ja! Haha yes that is great!”

“ Detta är till ”As Long As You Love Me” säger Justin och klickar upp en bild,

” Jaha okej!” svarar jag och tittar närmre,

” Och det här är Samantha.” säger Justin och pekar med musen på en blond tjej med blå-gröna ögon.

” Okej så det är alltså henne jag ska ersätta imorgon?”

” Ja det är det, och det kommer gå hur bra som helst!” säger Justin och ler mot mig,

” Haha nu låter du som min pappa! Hahah!” säger jag och skrattadr,

” Hahahah! Så du tycker jag låter som en pappa va?” skrattar Justin och börjar kittlar mig på magen.

”Hahaha! Men tack!” svarar jag och han slutar kittla mig och vi återgår till kläderna,

” Haha! Okej då kan vi ta ”One Less Lonely Girl”, här handlar det mycket om mig och tjejen som blir vald och här dansar inte Samantha utan detta är the guys song! Jag visar endån dig looken så du har lite koll!Vi hade tänkt ha denna som näst sista låten och i den sista blir det street style looken så du har lång tid på dig att byta kläder eftersom det är den ”enklaste” looken eller vad man nu kan kalla det.” säger Justin och förminskar bilden lite,

” Okej, men exakt vilka låtar är det som du kommer att sjunga?” frågar jag och tittar lite nyfiket på honom,

” Just nu ser det ut som om det blir, ”As Long As You Love Me”, ”One Less Lonely Girl”, ”Believe”, “Baby”, “ She Don´t Like The Lights”, “One Time”, “Never Say Never” “Somebody To Love”, “Love Me Like You Do”, “Boyfriend”, “Eenie meenie” och “ All Around The World”. Du kommer att få reda på ordningen imorgon! Samantha dansar inte I “ One Less Lonely Girl”, “One Time”, “Believe” och inte heller i“Somebody To Love”.”

“ Okej, jag fixar nog detta.. kanske..”

” Men det kommer att gå bra! Vill du se flera looker idag eller tar vi det imorgon?” säger Justin och tittar på mig,

” Hehe tack.. vi kan ta det nu eller imorgon, doesn´t matter to me!” svarar jag och ler,

” Bra då tar vi det imorgon!” säger då Justin och lägger ifrån sig datorn,

” Kan vi prata?..” frågar han då och tittar sorgset på mig.

Det bara kom så plötsligt, jag menar för några minuter sedan skrattade vi och nu ser han så sårad ut!

” Ja visst!..” svarar jag och lägger mig på sidan mot honom och visar att jag lyssnar,

” Jo.. du vet allt med Selena och det.. efter att du hade dansat i parken kom ett fan fram till mig och ville prata lite om sitt liv och ta en bild, vi började med att ta en bild sen pratade vi lite och till sist fick hon en kram och efter några minuter ringde min mobil, det var Selena. Jag svarade ett enkelt ”hej” och då börjar hon skrika på mig för att hon sett bilder på mig och den här tjejen! Jag menar vi är ju inte ens tillsammans längre då borde jag ju få krama vem jag vill, eller? Jag blev irriterad på henne men ville inte ställa till med en scen så jag sa lugnt ” Selena lugna ner dig, vi är inte tillsammans längre så då är det helt lagligt att krama någon annan. Om du nu ursäktar mig, jag ska försöka hitta en tjej nu! Hejdå Selena.” jag sa inget till dig för jag kände att jag redan gjort något genom att låta dig gå hit utan mig..” säger Justin och tittar på mig,

” Ja det vet jag nästan allt om, eller hur du känner.. okej, det är fel av henne att ringa över en bild som kan se lite intim ut när ni inte ens är tillsammans! Men Justin, jag klarade ju mig bra!” svarar jag och tittar allvarligt på honom,

” Jo jag vet men.. man behandlar inte dig så!” svarar han efter ett tag,

” Så gulligt sagt!” säger jag, ler och petar till honom på magen.

Man känner ju hans muskler! Gud asså!

” Haha!” skrattar Justin till och börjar kittla mig igen.

Jag vänder mig så att vi båda tittar på samma håll och han har fortfarande sina armar runt min midja. Det blev intimt och spänt! Jag kunde inte tänka klart, Natasha fokusera! Ni ska jobba med varandra! Natasha fokusera! Säger jag om och om till mig själv. Jag hittar tillbaka och kollar på klockan,

” Herregud! Klockan är redan tio!” säger jag och vänder mitt huvud mot Justins,

” Oj! Where is Fredo and Emelie?” säger Justin, fortfarande med armarna runt mig.

Då hör jag att någon går in genom dörren, shit jag har inte låst ju!

” Vem är det?” frågar Justin lite oroligt och släpper taget mot mig.

Han reser sig ur sängen och smyger sakta mot dörren in till köket,

” Wait! Take it easy!” viskar jag till Justin och han nickar.

” BOOOO”

” Oh shit! You scared the shit out of me!”

Hör jag någon säga ute i tv rummet..

 

 

 

KAPITEL 6 ÄR UPPE! HOPPAS ATT NI GILLAR DET! DET BLIR LITE MER HÄNDELSER I NÄSTA KAPITEL! KOMMENTERA VAD NI TYCKER! MUCH LOVE//ME!


Postat av: Emelie

Grymt bra Emma! Den blir bara bättre o bättre för varje kapitel:D Kan knappt vänta till nästa kapitel:D<3

Svar: Tack!:D<3
Emma Nilsson

2013-04-07 @ 21:16:40
Postat av: Amanda

Hej, din novell är jätte bra men tänk på att typ beskriva lite mer för då blir det nog jätte bra :) fortsätt skriva för man lär sig med tiden :)

Svar: Hej, tack! Okej jag ska försöka göra det till nästa kapitel! :) Tack för dina åsikter! :)
Emma Nilsson

2013-04-07 @ 21:33:04
Postat av: janet

Din novell är bäst! Längtar tills nästa

Svar: Tack! Jätte kul att du läser den!
Emma Nilsson

2013-04-08 @ 16:21:10
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: