- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights KAPITEL 7!

” Vem är det?” frågar Justin lite oroligt och släpper taget mot mig.

Han reser sig ur sängen och smyger sakta mot dörren in till köket,

” Wait! Take it easy!” viskar jag till Justin och han nickar.

” BOOOO”

” Oh shit! You scared the shit out of me!”

Hör jag någon säga ute i tv rummet..

 

 

” Hello there beautiful!” säger Alfredo när jag kommit ut i tv rummet och granskar mig från topp till tå,

” Hello! I´m the new Tyra Banks!” säger jag, ler stort och ställer mig i en skämtsam pose mot honom,

” Hahaha yeah I can see that!” säger då Alfredo och skrattar, likaså Justin och Emelie.

” Nä nu måste vi nog hem!” säger Justin och kollar på hans guld klocka med diamantprydd urtavla,

” Yes we might have to! Men först ska jag säga hejdå till den här unga damen!” säger Alfredo och tittar flirtigt på Emelie,

” Haha, what a gentleman!” säger då Emelie, tar Alfredo i handen och går in i köket.

Då tar Justin mig runt midjan och för mig in till mitt sovrum som har tre ljus gråa men ändå vita väggar och en ljus rosa fond vägg.

” This is called revenge!” säger då Justin och börjar kittla mig på magen.

” Hahahahahahaha no Justin please! Hahahahah!” skrattar jag och han lägger mig på sängen.

” Hahaha so you think I´m giving up?” svarar Justin och ler finurligt mot mig.

” Hahah! Justin.. I can´t breath..” säger jag och letar efter andan,

” Oh I´m sorry!” säger Justin, slutar kittla mig och lägger sig på sidan på sängen bredvid mig.

Vänder mig mot honom så att vi nu tittar varandra i ögonen. Där låg vi, helt tysta och bara tittade varandra i ögonen! Men då avbröt Justin tystnaden,

” Jag borde nog gå nu, en stor dag för dig imorgon ju!” säger han och sätter sig upp i sängen,

” Kanske det, ja och tack än en gång!” svarar jag och sätter mig också upp,

” Så lite så!” han reser sig upp och jag följer med honom ut i hallen,

” Tack för pizzan by the way!” säger han och ler mot mig,

” Youré welcome! Haha!” svarar jag och ger honom en lätt kram, medveten om att Alfredo och Emelie står precis bakom oss. Ger Emelie en blick som säger att hon inte behöver stirra ögonen ur sig!

” Du Justin.. detta känns så fel men kan jag få ett foto med dig?..” säger Emelie när Justin har släppt mig och ler lite nervöst i sina jeans shorts och sin t-shirt.

” Haha ja men självklart!” svarar Justin på Emelies fråga och skrattar till lite.

De tar några bilder och sen lämnar Alfredo och Justin oss ensamma.

” Äntligen ensamma då!” säger jag, ler brett och slår ut med armarna som om jag skulle krama en jätte,

” Haha ja!” sade Emelie och började skratta åt mina gester.

” Så vad gör vi nu?” frågar då Emelie och tittar på mig med stora ögon,

” Haha, jag har laddat upp med vampie diaries om det är okej?” säger jag och skrattar åt hennes nyfikenhet.

” Ja alltid! Ian Somerhalder är så snygg!” svarar Emelie och tittar avgudande på mig,

” Haha, du och din Ian alltså!” säger jag och vi båda skrattar åt vad jag sa.

Vi går mot tvn och jag hämtar boxen med säsong 2 av vampire diaries. Jag sätter in DVD skivan i DVD spelaren och sätter mig bredvid Emelie som redan placerat sig bekvämt i den svarta tyg-soffan. Tar fjärrkontrollen och sätter på avsnitt 1.

” Wow det var länge sedan man såg det! Men Natasha, du måste erkänna att Ian är het!” säger Emelie efter första avsnittet och tittar storslaget på mig,

” Ja flera år sedan, känns det som i alla fall! Hahaha, han är ju inte direkt ful.” svarar jag för att reta upp henne lite, vilket fungerade,

” Haha nä långt ifrån!” svarar då Emelie med bestämd ton och tittar lite irriterat på mig, men irritationen försvinner lika snabbt som den kom när jag säger att det är dags för avsnitt 2.

” Asså jag älskar denna serien!” sade Emelie och tittade mållöst mot mig,

” Haha ja den är bäst! Speciellt om man tittar på den med den med dig!” säger jag och petar henne på magen,

” Haha så gulligt!” svarar Emelie och anfaller mig i en stor kram.

 

” Natasha vakna!” hör jag en röst säga, öppnar ögonen och där står Emelie med en bricka i handen.

” Din klocka har ringt två gånger nu!” säger hon då bestämt.

Oj shit! Jag skulle möta Justin vid nio! Vi ska ju ut och springa!

” Vad är klockan?” frågar jag henne samtidigt som jag sätter mig hastigt upp i sängen,

” Den är kvart i nio, hurså?”

” Oh nej! Jag ska ju möta Justin klockan nio!” svarar jag och rusar till min garderob.

” Oj okej, men jag fixade frukost åt dig!” säger Emelie medans jag sätter på mig ett rosa linne,

” Tack du är en pärla!” svarar jag och ger henne en slängkyss.

” Haha!” säger hon, följer mig ut till köket och ställer ner brickan på bordet.

” Jag valde mackor, om det är okej?” frågar hon när vi satt oss ner med frukosten framför ögonen på oss,

” Ja visst!” svarar jag och hugger in på min ost macka och tar en klunk av apelsin juicen.

” Tack det var verkligen jätte snällt av dig!” säger jag när vi har ätit klart och halv joggar mot dörren.

” Det minsta jag kunde göra! Ha så kul!” hör jag henne säga inne i köket.

Springer ut genom dörren samtidigt som jag pluggar in musik i öronen. Klickar in på spotify och sätter på ” All Around The World”. Går igenom delar av dansen i huvudet till Justins röst och springer ut på vägen mot parken där jag ska träffa honom. Då känner jag en hand på min axel! Stannar hastigt och vänder mig sakta om.

” Hey you!” hör jag en mörk röst säga, det är Justin!

” Hey there! Så hur lång tid har vi?” frågar jag och stänger av låten,

” Jo jag måste vara tillbaka om runt en timme så till tio – halv elva!” svarar han samtidigt som han tittar på sin klocka som visar fem minuter över nio.

” Så bra! Ska va?” säger jag och visar vägen med handen,

” Haha ja visst, ladies first!” svarar Justin och ler mot mig,

” Haha, always!” svarar jag, blinkar mot honom och börjar jogga med Justin hack i häl.

” Nervös?” frågar han när han är bredvid mig,

” Nja, jag ljuger ju om jag säger att jag inte är det men inte så farligt. Du då?”

” Okej! Man kan ju tro att eftersom jag är ”Justin Bieber” så skulle jag inte vara nervös för att gå upp på scen men faktum är att det är jag, varje gång. Jag menar, det finns alltid dem som väntar på att jag ska göra minsta lilla snedsteget och jag är inte perfekt så den dagen kommer att komma men jag vill inte att det ska hända på scen!” svarar Justin på min fråga och pustar ut när vi stannar för att tänja lite,

” Kanske det. Ja det är klart men de kanske inte vet hur det verkligen är att ha någon som hatar på en alltid, även om man inte gjort något alls fel!” säger jag och tittar avslappnat på Justin.

” Nä..” säger Justin och vi springer vidare

” Hur går det på inspelningen? Ni kör väl sista delen idag? Or am I wrong?” frågar jag honom,

” No you are totoally right! Det går jätte bra just nu och jag blir inte heller störd av Selena! Som det ser ut nu i alla fall..” svarar Justin på mina frågor och ler glatt mot mig men har ändå en viss oro i blicken..

” Men det är ju bra!” svarar jag glatt och vi svänger in mot parken igen. Då kollar Justin på sin klocka,

” Vi höll tiden precis! Klockan är tio, prick!” säger han och blockerar min väg så att jag faller in i hans armar,

” Aootch! Justin!” säger jag lite skämtsamt,

” Hahaha!” skrattar Justin och jag reste mig ifrån hans stadiga grepp om min midja,

” Vi har fortfarande några minuter..” säger då Justin och ler finurligt mot mig,

” Ja…” svarar jag fundersamt,

” Är du snabb?” frågar han mig och ser ännu mer finurlig ut än innan,

” Haha, snabbare än du tror!” säger jag och tittar stolt mot honom,

” Okej, I think I´ll find out now!” säger då Justin och börjar springa igenom parken,

” Haha nej vänta!” svarar jag och sätter fart efter honom!

När vi kommit till mitten springer jag om honom,

” Haha, I told you so!” säger jag då och fortsätter att springa mot en tom gräs plätt,

” Haha!” svarar Justin och är hack i häl.

Springer och springer och när jag väl är inne på gräs plätten känner jag hur någon tar ett stadigt tag runt min midja och drar ner mig på gräset,

” Got you!” hör jag Justins röst säga stolt,

” Hahahah! Yeah I can feel that!” svarar jag samtidigt som hans grepp släpper mer och mer och till sist har han släppt mig helt och vi ligger nära och tittar varandra i ögonen. Det blir mer och mer intimt men sen säger Justin,

” Tack för springturen Natasha! Jag behövde komma iväg.”

” Tack själv! Detta får vi göra om!” svarar jag och sätter mig upp på gräset.

” Ja absolut!” svarar han samtidigt som vi reser oss upp.

” Nä nu får jag väl gå till Scooter innan han ringer polisen! Haha!”

” Haha, ja det är väl bäst så!” svarar jag och ger honom en kram,

” Då ses vi snart!” säger Justin och släpper mig,

” Ja, tack än en gång för chansen!” säger jag och ler mot honom,

” Men Natasha! Du är begåvad och född till att stå på scen!” säger Justin och tittar lite allvarligt på mig,

” Tack..” svarar jag osäkert.. jag menar, det är jag väl ändå inte?

” Vi får ta det sen! Ha det bra!”

” Detsamma Justin!” säger jag och beger mig till lägenheten igen.

” Hej! Hur gick det!” säger Emelie medans hon kommer gåendes mot mig,

” Hej! Ja det gick väl bra, I guess.. jag ramlade inte i alla fall! Hahah!” svarade jag och tog av mig skorna,

” Haha det var ju bra!” sade hon och gick med mig in i köket.

” När ska du dansa?” frågar hon och tittar på  mig,

” Jo ska gå igenom danserna nu vid elva, genrep vid fem och showen börjar halv sju!”

Svarar jag på hennes fråga,

” Okej! Jag är så sjukt stolt över dig gumman!” svarar hon och ger mig en stor varm kram,

” Tack, ditt stöd betyder jätte mycket!” svarar jag och kramar tillbaka.

” Nä nu måste jag duscha av mig lite!” säger jag och går in i badrummet och går in i duschen.

 

” Hey beautiful!” hör jag Justin säga när jag går in genom dörren till dans salen,

” Hey!” svarar jag och ger honom en kram,

” Hey, du måste vara Natasha?” hör jag någon säga bakom Justin,

” Ja det är jag, Nick?” frågar jag och sträcker fram handen och hälsar,

” Yes! Vi är alla glada att du är här!” svarar han  och pratar för dem alla,

” Jag är glad att jag fick komma hit!” svarar jag men hör då en duns i golvet. Då hör jag en tjej skrika,

” JUSTIN! HELP SOMEONE CALL 911!”

 

KAPITEL 7 ÄR ÄNTLIGEN UPPE! Har jobbat hårt med det! HOPPAS ATT NI GILLAR DET! KOMMENTERA VAD NI TYCKER!

 

Much Love// Emma!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: