- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights KAPITEL 9!

 

 

Han är en så fin kille! Jag kan inte fatta att han sitter och säger tack för att jag accepterar och behandlar honom för den han är!

” Jo! men nu får vi nog gå innan de åker, haha!”

” Haha, ja! Kom!” svarar jag honom, tar hans hand och leder honom ut ur rummet.

Där är Emelie! Eller vänta, va?! Vad gör hon på marken?!

” Nej jag är okej!” säger Emelie med lite dryghet i rösten efter att Alfredo frågar henne för tredje gången i rad,  han litar inte riktigt på henne men hejdar sig från att fråga det en fjärde gång. Vi sitter i vanen och är på väg mot dans salen igen. Är super taggad men ändå nervös och orolig, orolig för Justin.. klarar han mer? Jag måste säga att den killen ger allt för musiken och sin karriär! Ser verkligen upp till honom! Hur kunde jag ha så fel om en så fantastisk människa? Visst jag hade inget emot honom innan heller men det är annorlunda, han är annorlunda i mina ögon. Har fått lära känna Justin som den han är! Det är verkligen en stor ära för mig! Ler lite av tanken och tittar upp i taket,

” Haha, vad ler du åt?” hör jag Justin säga som sitter bredvid mig. Ska jag säga som det är? It´s not a big deal, right?

” Tack Justin, detta har varit en fantastisk resa för mig och den kommer inte sluta här, tack!” säger jag allvarligt, jag menar ju det verkligen!

” Jag är tacksam att du är här med mig, det är inget att tacka för!” svarar han och omfamnar mig i en kram.

” Oooooooo!” säger då Alfredo och tittar på oss med en skämtsam blick. Jag känner hur jag blir röd i huvudet, why Natasha?

” Haha, lägg av!” svarar Justin honom och kastar en kudde på honom,

” Haha, I guess I deserve it!” svarar då Alfredo och lägger kudden bakom sin rygg.

Efter tjugo minuter var vi äntligen framme! Alfredo och Justin hade diskuterat något som jag inte orkade lyssna på. Justin hoppar ut först och det är då vi märker att det regnar,

” Shit!” säger Justin samtidigt som han sträcker mig sin hand och jag tar tag i den. Vi springer in genom de genomskinliga glasdörrarna och kommer in i den vita salen med spegelväggar där Nick redan börjat värma upp men kommer mot oss när han märker att vi kommer in genom dörren,

” Hey, how are you?” frågar han och riktar blicken mot Justin,

” Hey, I´m fine, I´m fine!” svarar Justin och tar av sig sin svarta hoodie,

” Good! De andra har börjat värma upp så det är bara att hoppa in!” säger han då och går mot musik anläggningen för att starta musiken igen efter att ha stängt av den innan han gick till oss. Ser att Emelie satte sig ner på golvet och började knappa på sin vita iphone. Frågar Justin om det finns någon toalett här, ser nog inte så fräsch ut efter all gråt, och han pekar mot dörren bredvid ingången. Väl inne på toaletten tittar jag mig i spegeln och möter mina rödsprängda ögon. Tvättar av ansiktet i hopp om att det ska bli bättre, vilket det till slut blev. Fixar också till håret som jag satte upp i en hästsvans innan jag åkte hit i morse. Tittar mig en sista gång i spegeln och känner mig ganska så nöjd så jag går ut och ställer mig bredvid Justin som i nuläget står längst bak.

 

” Du är riktigt  duktig Natasha!” går Justin fram till mig och säger efter att vi är klara, samtidigt som han lyfter upp mig i en kram.

” Haha, tack! Du med!” svarar jag honom och ler,

” Haha, tack!” svarar han och släpper ner mig. Då kallar Nick på honom och han ger mig en gest som säger att han måste gå och jag nickar till svars.

Jag måste erkänna att det var lite svårt att hänga med i början, eftersom det var länge sedan jag dansade till dem sist. Sen så var det säkert nervositeten också som gjorde det hela ännu svårare. Men jag lyckades släppa all press och bara köra! Ser att Emelie vinkar ett lite fnittrigt ”hejdå” och sedan smiter hon iväg med Alfredo. Är det något emellan dem? Haha! Tar min jacka i handen och går mot utgången, jag har ju ändå min Volvo ståendes utanför och Justin verkar upptagen med Nick! Tittar för säkerhets skull bort mot dem en sista gång, just to make sure, men det ser ut som om Nick lär Justin nåt dans steg så jag tar på mig jackan eftersom det fortfarande regnar och går vidare ut mot bilen. Brrr! En ovanligt kall vecka för att vara i LA! Men sånt får man ta, I guess? Går huttrandes mot bilen och när jag ska öppna dörren hinner en hand före och stänger till den, Justins..

” Hey, I saw you leave?” sa Justin och får det att låta som en fråga,

” Yes, jag ska hem innan konserten!” svarar jag på hans fråga och står nu helt vänd mot honom,

” Oh okej!” svarar han lite nedlåtande,

” Haha, vad har Mr. Bieber på gång annars?” svarar jag och söker efter hans blick,

” Haha, du kan ju hänga med mig? Jag har ju folk som kan ta hand om din bil!” säger han lite skämtsamt,

” Haha, yeah sure! Haha, du är säker på att de inte tar min Volvo då?” frågar jag och tittar på bilen,

” Haha, trust me!” svarar han och vi börjar skratta!

” Så jag följer med dig, men jag måste hem och hämta kläder innan! Kan du fixa det?”

” Ja men visst! Kom nu!” sa han, tog tag i min hand och ledde mig till vanen,

” Jag kan köra!” sa han och blinkade mot mig,

” Haha, bäst att du kan det!” svara jag och hoppade in där fram!

Han körde mig till lägenheterna och sa att han väntade i bilen så jag hoppade ut och gick in i lägenheten. Ser att Emelie inte är här, vilket hon förmodligen inte lär vara heller för än efter konserten men för säkerhets skull skriver jag en lapp som berättar var jag är och lägger den på köksbordet! Går vidare in mot min garderob, vad kan man ha på sig efter en konsert? Tror jag kör på nåt avslappnat! Till sist väljer jag en mörklila topp, denim shorts och svarta nylon-tights! Bytar snabbt kläder till ett persikofärgat linne och ett par svarta baggie byxor, sen en ljusgrå hoodie ovanpå det! Tar mina nycklar som jag lagt precius innanför dörren och går ut och låser efter mig! Joggar mot Justin som nu står utanför vanen och väl framme öppnar han bildörren åt mig,

” Ladies first!” säger han flirtigt mot mig,

” Haha!” svarar jag och hoppar in i den stora bilen!

Vi stannar hos Justin till halv fem, eftersom genrepet är fem och Justin måste vara där lite innan,

” Hej mamma!” säger Justin till Pattie och ger henne en stor kram!

” Hello sweetheart! Jag har saknat dig!” svarar hon och Justin släpper taget om henne,

” So you must be Pattie?” frågar jag och sträcker fram handen mot henne,

” Yes thats me! And you are?” frågar hon och tar tag i min hand. Hon tittar en extra gång på mig för att göra sig säker om att hon inte känner mig,

” Oh förlåt! Detta är Natasha!” säger då Justin innan jag hinner öppna min mun,

” Oh okej! Du är den nya dansaren som hoppar in för Samantha! Justin har berättat om dig!” säger hon och ger mig en oväntad kram! Besvarar kramen och tittar mot Justin som rodnar lite,

” Haha, bra saker får jag hoppas!” svarar jag skämtsamt,

” Haha, jadå!” svarar hon då samtidigt som hon släpper taget om mig. Då börjar hennes telefon ringa, hon tittar först ner på den och sen på oss,

” Ni får ursäkta mig, jag måste ta detta!”

” Visst mamma, det är lugnt!”  säger Justin och ler,

” Trevligt att träffa dig!” svarar jag när jag ser hur hon går bortåt,

” Detsamma Natasha!” svarar hon och vänder sig mot oss men fortsätter sedan gå.

” Okej så jag tänkte visa dig runt här lite!” säger Justin när Pattie är utom synhåll,

” Visst!” svarar jag snabbt och följer efter Justin som redan börjat gå.

” Här är plattan där jag kommer upp!” säger han och pekar på en platt rund sak med ett hål rakt ovanför,

” Oj, okej!” svarar jag honom lite lätt,

” Och här går du in!” säger han då och pekar mot det högra hörnet av scenen, bakifrån!

” Okej, med tjejerna eller?”

” Yes, you got that one right! Nu har du nog sett det du behöver!”

” Haha, great! Okej, så bra!”

” Genrepet börjar om fem minuter så vi borde göra oss redo!”

” Okej, ställer mig vid det högra hörnet då!”

Väl framme ser jag att de andra tjejerna redan står där så jag hälsar och väntar spänt på signalen om att få börja!

 

” Du klarar av Samanthas plats helt perfekt ju!” hör jag Jane säga på väg ner från scenen,

” Haha, tack!” svarar jag och går mot Emelie som står vid kanten,

” Gud så duktig du är! Kan inte fatta det Natasha!” sa hon och gav mig en kram,

” Tack gumman! Utan dig så hade det inte varit nåt!” svarar jag och släpper henne sakta,

” Men så gulligt av dig!” svarar hon mig då,

” Haha! Förlåt men jag måste gå och byta kläder nu!”

” Förstår dig helt!”

Genrepet gick bra! Jag är nöjd med min prestation, för en gångs skull.. heh.. jag har aldrig riktigt trott på mig själv, folk har alltid sagt att jag är dålig på allt jag gör och det är för det mesta därför jag inte är nöjd med vad jag gör. Jag vet att det alltid är någon som inte gillar det..

Hinner inte gå mer än halvvägs till omklädningsrummet innan någon lyfter upp mig bakifrån och ger mig en kram, det var Justin, såklart..

” You were totoally amazing!” säger han utan att släppa taget om mig,

” Haha, thank you!” svarar jag medans han lättar på taget och släpper ner mig igen,

” Är du redo?”

” Yes, I think so!”

” Good!” säger då Justin och jag börjar gå,

” See ya!” säger jag då och ger honom en slängkyss,

” Yes! Haha!” svarar han och går på sitt håll.

Natasha, vad var det där bra för egentligen? Vad tänkte jag med? Men men, gjort är gjort.. jag går och bytar om och tittar på klockan på väggen, den visar kvart över sex! Då är jag i alla fall i tid! Gårm och ställer mig i position, där Jane väntar! När alla står på plats får vi en signal om att Justin börjar flyga och då är det snart dags! Nervositeten bubblar upp inom mig och jag känner hur jag börjar darra. Jag tittar ut i publiken en sista gång innan vi går in och.. vänta.. det ser ut som om farmor sitter där längst fram! Det bildas tårar i mina ögon, av glädje. Jag gör detta för dig farmor! Viskar jag för mig själv och vi går ut! Ljudvolymen höjs när Justin börjar sjunga och jag får en stor adrenalin kick och kör allt vad jag kan! Låtarna och klädbytena går och sen kommer ” One Less Lonely Girl” och jag går ut. Hör då att Justin börjar prata så stannar precis bakom scenen för att kunna höra honom,

” As you may or may not know is it time for “One Less Lonely Girl” now!” hela publiken börjar skrika när han nämner det,

“ Yeah, right! And I´d like to do something different. I want to bring up two girls! And I know one of them!”

Men vänta va? Är Selena här? Tittar mig omkring men kan inte se henne någon stans.

” She doesnt know anything yet but I hope Jen will tell her soon!” säger hand då. Men vem menar han? Det måste vara Selena!

“ Okay, lets go!” säger han då och börjar sjunga.

Men var är Selena? Hon borde ju vara här nu! Tittar ner på mina vita sneakers och börjar gå mot omklädningsrummet men då tar nån mig på axeln? Vänder mig om och ser Jen med en yngre tjej, förmodligen hon som blir one less lonely girl.

” Hey you!” säger jag och ger tjejen en liten kram.

” H..hh..hey..” får hon fram och börjar gråta av glädje. men var är Selena?

” Samantha?” säger Jen och tittar på mig,

” Yes?..” svarar jag fundersamt,

” Do you want to be the second one less lonely girl?”

 

KAPITEL 9 ÄR UPPE! Detta är mitt längsta kapitel hittills! Hoppas att ni gillar det! KOMMENTERA VAD NI TYCKER!

 

Much love// Emma!

 


Postat av: Anonym

Hej igen ;) bra jubbat// du vet vem ;)

Svar: Hejhej ;) Haha, tackar! Ja, jag vet vem ;)
Emma Nilsson

2013-05-05 @ 19:35:37
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: