- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights - 29!

 

 

” Jag öppnar.” sa jag samtidigt som jag ställde ner laptopen bredvid mig innan Lilly hann reagera då någon knackat på. Jag hade på en timme duschat, satt på mig ett par leopardmönstrade tights och en svart tjocktröja och sedan satt mig vid datorn. Lilly nickade tacksamt och jag gick vidare mot dörren. Jag vred upp låset och öppnade där jag mötte Justin med händerna i fickorna.

 

 

” Har du en sekund?” såg Justin upp på mig och frågade med ett snett leende.

” Ja visst.” jag tog ett kliv ut ur dörrhålet och stängde igen dörren tyst bakom mig. Jag lät mina armar bilda ett kors över bröstet och min kroppsvikt läggas på högra höften.

” Cody har nu anlänt och vi tänkte checka en film med Fredo, är du på?”

” Absolut, om du har en laddare till min mobil? För min egna ligger någon stans i resväskan.”

” Det ska vi nog kunna fixa.” flinade han och började gå med mig i täten. Vi tog hissen upp till våningen över och var snabbt inne i Justins hotellrum som han delade med Alfredo. Jag hörde höga skratt inifrån, som förmodligen kom från Cody och Alfredo. När Justin satt av sig sina helsvarta sneakers gick vi in i rummet som var identiskt till mitt och Lillys, enda skillnaden var väggen som satt mellan det öppna rummet med sängarna och hallen. När vi rundat väggkanten drog vi genast två nyfikna blickar som magneter till oss. Cody log sockersött och granskade mig från topp till tå, medans Alfredo gjorde en gest som visade att vi skulle komma. Jag gick närmre honom och tittade på filmerna han hade i handen, Die Hard 4.0, Bad Teacher och What Happens In Vegas. Mitt val var solklart, bara för att jag är tjej så ska dem inte tro att jag är en vekling när det gäller actionfilmer.

” Die Hard.” sa jag enkelt och gick bort till sängen Justin och Cody satt på.

” Ooo, det är en tuff brud vi handskas med här.” utbrast Alfredo och de två andra flinade åt honom.

” Haha, klart Alfredo. Vad trodde du om mig?” han satte skämtsamt upp händerna för att visa sin oskyldighet. Jag skrattade och skakade på huvudet åt honom.

” Hur kan det komma sig att jag är ensam tjej här?” undrade jag.

” Jo, Justin smsade först Mike, men när han skrev att dem sov så sa Justin att vi kunde satsa på dig. ” log Cody. Jag som redan blivit bländad av hans leende fick nu ordentligt höra den urgulliga australiska dialekten han använde sig av.

” Det köper jag. Natasha förresten.” sa jag och sträckte fram högerhanden mot Cody, som glatt tog tag i den.

” Cody.”

” Jo, det förstod jag nästan.” blinkade jag och släppte Codys hand. Han skrattade samtidigt som han la huvudet på sned och satte ner sin hand i madrassen igen som han lutade sig mot. Vi satt som i vår egen lilla bubbla och såg på varandra.

” Tänkte att jag kunde lära känna dig lite, eftersom vi lär träffas ett antal gånger till.”

” Visst, I’m in.”

” Hur gammal är du?”

” Jag är född 97, alltså sexton år. Själv?”

” Jag som genom att titta på dig trodde att du var äldre än mig. Själv är jag arton.” sa jag överraskat. Sexton år?! Han såg ut att vara minst nitton enligt min mening, men jag blev bara glatt överraskad.

” Jag får höra det ganska ofta.” skrattade Cody.

” Förståligt.” svarade jag med ett leende.

” Hade ni två babblat färdigt eller? För jag sätter på filmen nu.” utbrast Alfredo. Jag hade helt glömt att även Justin och Alfredo befann sig i samma rum. Jag såg ursäktande på både Alfredo och Justin, som satt bredvid mig, och sträckte mig efter filten som låg på sängkanten för att sen lägga mig mellan Cody och Justin med huvudet i Justins knä. Kort därefter kom Alfredo och slängde sig bredvid Justin.

” Ey, bro!” jämrade Justin sig efter att ha fått vänsterhanden krossad av Alfredos kroppsvikt. Jag fnittrade åt dem men la sedan all fokus på filmen som nyligen startat. Så småningom ökade hungern hastigt då jag kom på att jag inte ätit sen i morse. En stor handflata lades på min mage när den kurrade högt. Handen som jag upptäckt tillhörde Cody bildade långsamma cirklar vilket lugnade mig.

” Ska vi beställa roomservice?” frågade Justin snabbt vilket fick mig att hoppa till.

” Jag fixar det, vad vill ni ha?” Alfredo tog tag i telefonen och slog ett nummer som ledde till roomservicen.

” Ta fyra kycklingsallader.” sa Justin och letade efter en bekräftelse från mig och Cody som båda nickade. Alfredo pausade filmen och började snabbt prata med personen i telefonen.

” Det kommer i mathissen vilken sekund som helst.” Sa han och gick för att ladda sin telefon. Även Justin reste sig upp, fast han gick till kylen och tog fram fyra colaburkar och fyra vattenflaskor. Nu när jag tänkte efter var min mun extremt torr och behövde vätska. Jag fångade enkelt vattenflaskan som kastades mot mig, vred av korken i sittande ställning och drack halva innehållet. Nöjd vred jag på korken igen och satte mig med ryggen mot väggen bakom sängen. Mina ögon flyttade sig till Alfredo som stod med plastförpackningar fyllda med mat i händerna.

” Fyra kycklingsallader.”  

 

                                           Ur Justins perspektiv:  

Ögonlocken särade på sig och mina andetag ökade takten en aning då något rörde vid mig. Till min lättnad var det Natasha, som låg tätt intill Cody. Varför vet jag inte, men synen gjorde mig inte glad. Varför jag blev sur är mig en gåta, det angår inte mig ett dugg vad de gör. Men ändå gjorde det ont, ont på ett sätt jag aldrig känt förut. Känslan var främmande. Det var också en stor besvikelse att se, de verkade klicka snabbt. Allt detta borde jag inte känna, tvärtom. Jag borde vara glad för deras skull, fast det var raka motsatsen till vad jag var. Jag släppte det för stunden och blickade runt i hotellrummet. Alfredo låg och bredde ut sig i den andra sängen då han redan innan vi somnat tyckt att det blev trångt. Direkt efter filmen hade vi deckat, det sista jag hörde var att Natasha inte orkade gå tillbaka till sitt rum så hon bestämde sig för att stanna, likaså Cody. Han hade landat igår för att hans flyg på lördag blev inställt eftersom det saknade tillräckligt med passagerare och Cody var då tvungen att ta ett flyg några dagar tidigare. Med en suck satte jag mig upp i sängen. Min högerhand for igenom mitt hår och stannade vid bakhuvudet. Jag grabbade genast tag i mobilen som låg på bordet bredvid mig för att titta på klockan som visade fem över nio på morgonen. Seriöst Justin? Fem över nio?! Det är nu jag borde sova, jag har endast sovit i ett fåtal timmar vilket inte bådar gott för mitt humör. Jag tog de sista stegen som krävdes för att ta mig in i badrummet och vidare till duschen.

 

                                               Ur Natashas perspektiv:  

” Jaså Natasha, du kom aldrig hem inatt.” log Lilly mystiskt när jag stigit in i vårat rum.

” Nej Cody gjorde så jag somna, blame it all on him.” svarade jag glatt. Jag hade vaknat av att jag frös, även fast jag hade Cody bakom mig och en filt som täcke. Sedan när jag märkte att Justin var borta gick jag in i badrummet lite väl hastigt för där stod han, med en handduk runt midjan och rufsigt hår. Glömde jag att nämna den bara överkroppen som saknade tröja där min blick stannade direkt? Jag bad genast om ursäkt men fick endast ett ’hmm’ till svars innan han gick förbi mig och ut. Varför var han sån egentligen? Jag hann inte tänka vidare då Lilly avbröt mig.

” Jag trodde det var du och Justin, men då trodde jag visst fel.” sa hon och bäddade sängen när det egentligen finns städerskor till sånt.

” Ja eftersom vi enbart är vänner, och han är ju min chef.” svarade jag och la mig på sängen. Det var onsdag, vilket betydde att vi var lediga. Vi har inte repetition förrän på fredag då konserten somsagt är på lördag, den femte januari.

” Well, ni skulle bildat ett sött par. Just sayin’.” sa hon med ett litet leende och gick mot dörren där jag kom från. Jag skakade på huvudet åt hennes idéer, var har hon fått det ifrån?

” Ska vi äta frukost?” frågade hon och tittade undrandes på mig.

” Jag kommer.” snabbt hasade jag mig upp och satte på mina vinröda converse. Vi gick ut bredvid varandra och fortsatte in i hissen för att åka upp till översta planet. När vi kom till frukostserveringen såg vi Elysandra och Miranda sitta vid ett bord i ena hörnet så vi valde att joina dem.

” Hej, sovit gott?” utbrast jag vilket fick dem båda att sluta prata och vända blicken upp mot mig.

” Helt underbart, de har lyckats med att välja hotell igen.” informerade Elysandra, ” Och frukosten är fantastisk!” sa hon belåtet.

” Haha, samma här.” skrattade Miranda.

” Så bra, tänkte gå och hämta lite mat och avgöra om den är så god som ni säger.” sa då Lilly glatt och drog med mig bort till frukosten. Där fanns allt från frukt och grönt till ägg och köttbullar. Jag valde att ta en skål med vaniljyoghurt och hallon och mandelflarn plus frukt bredvid, alla vitaminer man kan få i sig behövs. När jag såg bort mot ingången fick jag syn på Justin och Alfredo samt Cody komma gåendes. Justin mötte mina ögon men vände lika snabbt bort sitt ansikte för att fokusera på annat. Jag blev irriterad av hans beteende, vem tror han att han är? Jo visst, han är självaste Justin Bieber, men det betyder inte att jag kommer behandla honom som en gud eller liknande för det. Han ska förklara varför han är så kall, det kan han vara medveten om. Jag höll ett fast tag om den träfärgade matbrickans kanter och gick tillbaka till Elysandra och Miranda som för första gången satt helt tysta och åt. Jag tvingade mig själv att klistra på ett fake leende när jag egentligen ville prata allvar med Justin. Det som frustrerade mig mest var att jag inte visste vad jag gjort, enligt min mening ingenting. Men han måste ha sett på saken som tydligen gjort honom förbannad på ett annat sätt. Att tänka på det gav mig huvudvärk så jag struntade i det hela för i alla fall några minuter.

” Så ladies, vad sägs om en manikyr idag? Det ska vi kunna unna oss.” frågade Elysandra när även Lilly anslutit sig till bordet.

” Ja varför inte? Perfekt till festen på lördag.” uppmuntrade jag det och de andra instämde exalterat.

” Jag går ner och ser om de har tid här på hotellet efter frukosten.” sa Miranda och tog upp mobilen, förmodligen för att anteckna. Mitt i allt ekade ljudet av stolar som skrapar mot marken. Jag lyfte min blick och fick syn på Alfredo, Cody och Justin. Jag stannade upp när jag nått Justin som stirrade på mig en längre stund innan han såg ner på stolen och slog sig ner. Cody satte sig på stolen bredvid mig som var ledig och började gröpa ur det kokta ägget han höll i handen, jag kunde se hur arg Justin plötsligt blev. Jag klarade det inte mer.

” Kan jag få låna dig Justin?” det såg ut som han satt och övervägde innan han efter några sekunder med en lätt nick reste sig upp.

” Ursäkta oss.” sa jag så trevligt jag bara kunde till de andra som såg på oss med undrande ögon.

Jag gick med snabba steg tvärs igenom den stora salen och ut genom glasdörrarna. Efter mig kom Justin med händerna i fickorna och tittade upp på mig när jag stannat. Jag letade runt lite omkring mig och fann då dörren in till en städskrubb. Snabbt var jag framme vid den och till min lycka var den olåst. Jag kikade in för att bekräfta att det var tomt innan jag gick in i det nu upplysta rummet. Justin var snabbt inne och stängde långsamt dörren efter sig. Precis när han skulle öppna munnen och säga något blev han avbruten av mig som hann före,

” Vad fan håller du på med?! Vem tror du att du är?! Bäst att du har en jävligt bra förklaring, Justin.”

 

 

Notes: Vad tror ni händer med detta på slutet? Hmm.. Inte säker på om jag kommer skriva deras lilla konversation i nästa kapitel eller inte.. ;) vi får se! Kommentera vad ni tycker babes.

Fråga: Vilken är din favorit färg?

Mitt svar: Supersvårt att välja, gillar alla färger. Men basfärger som vitt och svart är nog det som alltid går hem hos mig, för det funkar till allt.

Pussar från Emma!

 


Postat av: Hanna

ååh vad bra! :)

2013-12-25 @ 17:24:01
Postat av: Janaaaaa

Sjukt bra! När kommer nästa? :)

Svar: Tack! Hoppas på imorgon :)
Emma Nilsson

2013-12-26 @ 15:54:55
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: