- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights KAPITEL 14!

 

 

” Vad sägs om att vi överaskar killarna med något nytt? Klockan är bara tio över fem vilket betyder att vi lätt hinner till Forever 21!” föreslog hon vilket fick mig att le,

” Du är min lifesaver! Kom så drar vi innan det är försent!” sa jag, tog tag i min väska som låg på golvet vid sängen och gick ut i hallen. Jag valde ett par låga vita Converse, drog upp nycklarna ur väskan och låste efter oss.

 

Vi närmade oss butiken som låg bara ett kvarter bort och tog oss in genom de enorma glasdörrarna. Vi gick vidare, förbi kassan och in mot kläderna. Jag tittade runt bland byxorna när jag fann dem, de perfekta shortsen! Jag grabbade tag i de sista svarta i min storlek och satte dem mot mina lår.

” Perfekt!” mumlade jag för mig själv och tittade bort mot Emelie som höll i en mörkblå tight klänning som slutar precis under rumpan. Jag roffade snabbt åt mig ett blommigt urringat linne och en svart T-Shirt med texten ” Tonight Is The Night” på, för att ha något att välja mellan. Jag hatar att inte ha flera alternativ att välja mellan!

” Är du klar?” frågade Emelie undrandes,

” Jag tror det, vad tycker du?” svarade jag och höll upp plaggen för hennes godkännande. Hon nickade glatt och drog med mig in till omklädningsrummet. Provade plaggen men kunde fortfarande inte bestämma mig och innan jag viste ordet av hade jag tagit två bilder i spegeln med de olika tröjorna och skickat till Justin. Förvånande fick jag svar inom en minut,

” Du ser lika bra ut i båda cutie.” åh gud vad gulligt! Jag log för mig själv och tittade upp i spegeln, det var då jag förstod hur löjligt det såg ut vilket gjorde att jag fnissade till.

” Nu var du gullig, puss på dig!” svarade jag snabbt och förväntade mig inte ett svar på ett tag.

Jag bestämde mig till sist för att köpa båda, så fick Emelie välja sen.

” Där är du ju! Vi måste dra, klockan är halv sex!” hörde jag Emelie säga smått irriterat när jag kom runt hörnet. Jag nickade lite till svars och hon drog sig bokstavligen med mig till kassan.

” Aoch!” ropade jag skämtsamt och smekte nätt min handled.

” Hahah, förlåt mig för att du är sen!” skrattade hon ut.

Vi betalade våra plagg och styrde stegen mot lägenheten.

 

” Här!” sa Emelie högt när hon äntligen hittat ögonskuggs-paletten med bruna nyanser.

Hon höll stadigt tag om ögonskuggs-borsten och kletade på en mörkare beige färg för att sedan lägga den på ögonlocket. Jag fortsatte med mitt och grabbade tag i min ”Naked” palett för att applicera en mörkare ton ovanpå mina två ögonlock. Jag avslutade sminket och lutade mig tillbaka för att låta Emelie fixa mitt hår. Hår och smink har hon alltid varit riktigt duktig på, hon brukar fixa sminket men just nu räcker tiden inte till. Då plingade det till i min iphone på bordet. Jag haffade snabbt åt mig den och såg Justins namn lysa upp på skärmen. Jag log och öppnade smset.

” Hey det är jag ju alltid? Pusspuss.” jag skrattade åt smset vilket fick Emelie att titta undrandes på mig.

”Justin.” förklarade jag innan hon hann fråga.

” Ahaa, så vad tycker du om honom?” En massa.

” Han är verkligen något extra, han har kommit mig nära på väldigt kort tid.” svarade jag och hon log.

” Jag förstår det, sättet ni är på varandra med, det är speciellt. Det går bara inte att beskriva.” fick hon ur sig en aning allvarligare. Men ja, det var sant. Det går verkligen inte att beskriva, vi hår nått långt in i djupet på varandra på bara några veckor.

” Det kanske är sant, jag kommer spendera mycket tid med honom de närmaste två åren så våran vänskap kommer kanske växa?”

” De närmaste två åren?” apade hon efter och fick det att låta som en fråga.

” Ja jag ska med på Believe tour honey!” hennes mun stod vidöppen och hon stannade upp,

” Haha, bränn inte mitt hår!” sa jag skämtsamt och började skratta.

” Men gud! Så kul! Och du säger inte detta för än nu? Detta är helt otroligt!” hon la snabbt plattången på bänken och kramade om mig bakifrån. 

” Emelie, jag kan inte andas..” hon släppte mig genast och vi båda skrattade.

” Men seriöst, shit vad roligt!” sa hon lite alvarligt när vi lugnat ner oss och grabbade tag i plattången igen. Hon satte genast igång med min andra sida för att hinna bli klar tills de kommer.

” En stor chans inför framtiden, jag får ju ändå göra vad jag älskar och få betalt för det!”

” Med Justin Bieber.” lade hon snabbt till och fnittrade retsamt mot mig.

” Till skillnad från andra, ja.” hon himlade med ögonen och log smått. Hon la från sig plattången och lät mig titta i spegeln.

” Lika fint som alltid Emelie, du är bääst!” jag drog ut på ”ä”et och reste mig upp för att krama om henne. Hon besvarade kramen och log tacksamt.

” Bra att du tycker om det!”

” Tycker om? Jag älskar det!” svarade jag och hon skrattade.

Just i det ögonblicket ringde det i dörrklockan. Jag blickade snabbt ner på klockan som att som klistrat mot min handled och den visade prick sex, konstigt nog. Jag nickade mot Emelie som då rättade till klänningen och tog ett djupt andetag innan vi fortsatte mot dörren för att öppna. Jag tog ett stadigt tag om dörrhandtaget och tryckte försiktigt ner det för att sen möta personen på andra sidans ansikte. Puttade försiktigt upp dörren och det första jag möter är Justins sneda leende. Han bar en vit T-shirt, svarta byxor och hade en svart skinnjacka över axeln. Jag såg hur han granskade mig från topp till tå så jag snurrade skämtsamt runt sakta för att låta honom ta en titt.

” Du vet vad jag vill.” sa han efter att ha skrattat åt min lilla gest och blinkade med ena ögat. Jag svarade det med att skratta till lite och låta dem komma in.

” Wazzup tjejer?” hörde jag Alfredo säga när han klivit in genom dörren. Kunde se hur Emelie fnittrade och gick fram till honom. Såg i ögonvrån att Justin var på väg mot mig så jag vände mig mot honom och slog ut med armarna,

” Vad tycks?”

” Sexy as always!” viskade han tyst vid mitt öra och jag skrattade åt det han just sa.

” Vad säger ni? Ska vi dra?”

” Yeah, lets get out of here!” svarade Alfredo och drog blicken mot Emelie som skrek,

” PAARTYYY” och drog upp händerna i luften för att sedan kroka arm med Alfredo och lämna lägenheten. jag följde hennes exempel och krokade Justins arm för att sen låsa efter oss. Jag gömde nyckeln på karmen ovanför dörren, där jag alltid lägger den. Justin märker att jag stannade till och la upp den,

” Om du inte vill ha oinbjudna gäster ska du nog byta ställe, det var ju så jag och Fredo kom in.” sa han och flinade,

” Men nu är det ju såhär att alla är inte så smarta som ni två.” svarade jag skämtsamt och Justin han inte yttra sig fören Alfredo svarade,

” Precis vad jag tänkte!” och vi alla skrattade.

Jag fixade till de låga vita Conversen jag satt på mig innan vi lämnade och drog upp mobilen ur shorts fickan för att snabbt klicka in på Candy Crush.

” Hey, spelar du också Candy Crush?” jag tittade förvånat upp på Justin som precis frågat och ner på mobilen igen.

” Haha, ja! Vilken level?”

” 201.”

 ” Ha! Jag är längre än dig! 245!” svarade jag stolt och han flinade mot mig,

” Gratulerar, men om du inte märkt det ger jag aldrig mig fören jag ligger på topp!” sa han som om det var en självklarhet att han skulle klå mitt rekord.

” Det får vi allt se, Bieber.” svarade jag självsäkert,

” Nerds.” mumlade Alfredo ut bakom oss och Emelie fnittrade sött åt honom.

Jag himlade med ögonen och log upp på Justin som snällt log tillbaka.

 

 

Vi var nu utanför den höga byggnaden och där uppenbarandes en svart limousin framför våra ögon.

” Har ni hyrt in en limmo?!” utbrast Emelie förvånat,

” Haha, allt för dig babe.” svarade Alfredo henne flörtigt och hon fnittrade till samtidigt som han öppnade upp dörren för henne. Hon log tacksamt och hoppade försiktigt in i den enorma bilen. Näst på tur efter Alfredo var jag. Justin tog tag i min hand för att hjälpa mig in och jag satte mig på plats.

” Du hade inte behövt göra det Justin.” sa jag efter han satt sig ner och stängt dörren efter sig.

” Annars skulle jag ju inte gjort det, du vet, jag har ju alltid rätt! Ellerhur?" Svarade han och blinkade.

” Sure you do.” sa jag och skrattade.

Limousinen började åka och Alfredo och Emelie började småprata. Då plingade det till i min iphone. Drog snabbt upp den igen och såg att det var Mamma. Jag drog med tummen över skärmen för att öppna meddelandet.

” Hej gumman! Ville bara höra hur det är? Ännu ett grattis! Stolt över dig, tänk att min Natasha ska vara bakgrundsdansare till självaste Justin Bieber! Säg bara till om du behöver pengar eller vad som så fixar jag det, okej? Ha en bra kväll, om jag inte har fel så är det kväll hos dig nu? Sköt om dig, kram!” Jag log åt smset och knappade snabbt in ett svar.

” Hej mamma! Det flyter på, hur är det hos er hemma i Sverige? Tack, det betyder verkligen mycket mamma. Ja det gör jag, änsålänge är det lugnt, men pengar är fortfarande alltid bra att ha! Haha ja det är kväll här! Desamma, kram!” jag förväntade mig inget svar eftersom det är natt i Sverige och hon har förmodligen jobbat natt. Jag stoppade tillbaka mobilen igen för att låta den vara för kvällen. Märkte då att vi var framme och som innan hjälpte Justin mig ur limmon. Vi klev in genom de enorma glasdörrarna för att sedan bemöta den stora folkmassan på dansgolvet. Justin hade bokat ett bord längre in i lokalen så vi trängde oss förbi folket och kom sedan fram.

” Två omgångar tequila shots till alla.” beställde Alfredo av servitrisen som sen försvann mot baren.

” Alfredo..” började jag,

” Ja?”

” Jag dricker inte.. eller, jag är ju inte nykterist men jag dricker bara på speciella tillfällen.”

” Men komigen! Det tog åratal att övertala nykteristen här att dricka, tro mig!” svarade han och Justin flinade.

” Bara för att det är du då!” sa jag efter att ha funderat ett tag. Just då kom servitrisen tillbaka och ställde shotsen på bordet. Jag tog snabbt tag i mina två och hällde i mig dem. Den kalla starka vätskan rann ner i min hals och jag grimaserade. Dumt nog dissade jag saltet och limen.

” Så, nu tänkte jag gå ut på golvet och göra vad jag kom här för! Ha det bra!” sa jag, reste mig upp och gick ut på golvet för att dansa som de flesta andra här. Efter ett tag slöt sig Justin vid min sida och började hoppa runt till musiken som jag, inget avancerat. Då dyker det upp en tjej i min ålder,

” Vad sägs om ett battle?” frågade hon kaxigt, sånt stör mig! Komma här och tro att hon är nåt?! Jag tittade på Justin som nickade allvarligt mot mig.

” Why not? Give me whatever you got.”

_________________________________________________________________________________________

 

KAPITEL 14 BABES! Nu äntligen, lite party blev det med! Suttit uppe för att få upp det i tid! Hoppas ni gillar detta med, kommentera vad ni tycker! Som sagt, ber om ursäkt för förseningen pga jobbet men det hoppas jag kunna förbättra under nästa vecka, sen blir det bättre uppdatering!

 

Much Love/Emma!


Postat av: Elins

Så bra! Du är jätte duktig :)

Svar: Tack! Verkligen jättesnällt :)
Justin Bieber & Natasha Lopez

2013-07-14 @ 23:59:34
Postat av: Maria :*

Sjukt bra

Svar: Tack! Kram. :)
Justin Bieber & Natasha Lopez

2013-07-17 @ 04:07:18
Postat av: jasmina

sjuktbra, vad jobbar du meD? sommarjobb eller? meeeeeeeeer

Svar: Åh tack! Jag är/var funktionär på Swedish Open, tennistävling i Båstad. Ja man kan kalla det ett sommarjobb i två veckor. Håller faktiskt på just nu! Kommer upp senast på söndag, hoppas jag! Kram. :)
Justin Bieber & Natasha Lopez

2013-07-18 @ 00:16:38
URL: http://justinnovell.devote.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: