- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights KAPITEL 12!

 

 

 

” Tack för att du kom.. jag kanske ska bli sjuk oftare?” sa hon efter drygt fem minuters tystnad och blinkade skämtsamt mot mig.

” Alltid! Hahahahahah!” skrattade jag fram,

” Men det var inte bara därför jag kom hit.” sa jag och tittade in i hennes ögon. Hon gav mig en blick som bad mig att fortsätta. Jag grabbade tag i fjärrkontrollen som låg på bordet framför mig och sänkte volymen en aning.

” Vi måste prata.”

                                                                                     

 

                                                        Ur Natashas perspektiv:

Jag kunde ana vad som skulle ske. Jag ville inte sluta umgås med Justin på grund av vad som hände igår, absolut inte! Det sista som skulle kunna hända! Nervositeten bubblade upp inom mig, vad skulle han berätta? Jag följde honom med blicken när han långsamt lade ned fjärrkontrollen på bordet. Han vände sig mot mig, nu ännu allvarligare än förut. Jag var så nyfiken, samtidigt som jag inte ville veta. Jag har aldrig varigt såhär osäker på att få reda på något som kan ändra min framtid totalt, jag brukar leva med det. Men det här, det skulle bli svårt.. Natasha skärp till dig! varför ens tänka så? skakade snabbt av mig tankarna när jag såg att Justin öppnade munnen för att säga det han ville ha sagt.

” Jo Natasha..”

” Mm?” svarade jag och fick det att låta som en fråga.

” Jo på grund av det som hände igår..” han tog en paus för att iaktta mina reaktioner. Nu var jag rädd, rädd för vad som var på väg att hända. Jag tog kudden jag hade bakom ryggen och satte den för magen. Jag kramade den hårt mot överkroppen. Jag nickade mot honom för att låta honom fortsätta.

” Jag vill att du dansar för mig i Europa.”

”Vänta, va?! BELIEVE Tour?!” skojar han med mig, vart tog ”vi får inte träffas längre” vägen?

” Ja, exakt vad jag menar, du verkar ha fattat!” sa han med ett flin.

” Jag hatar dig! Åh du skojar med mig!”  sa jag och kastade kudden på honom. Han lutade sig bakåt och började skratta ännu mer än innan,

” Aoch! Take it easy with my sexy abs!” han höll sig skämmtsamt på magen, samtidigt som skrattet lättade en aning.

” Oh I´m so sorry for hurting your cute little tummy!” svarade jag och försökte låta så medlidande som möjligt, vilket jag sög på. Jag är bokstavligen sämst på att vara sarkastisk! Det slutade alltid med att jag skrattade så mycket att jag börjar gråta, och denna gången var inget undantag! Jag brast ut i skratt för tredje gången idag, på grund av Justin! Jag behövde verkligen det! Såg hur Justin försökte hålla minen men misslyckades dock som jag gjort och brast också ut i skratt. Efter att vi lugnat oss en aning tog jag upp kudden som låg på marken och satte den bakom ryggen igen. Det uppstod ännu en tystnad, men den var inte pinsam utan härlig på något sätt. Vi var vänner och det var det som räknades, vi trivdes i varandras sällskap och skulle göra vad som helst för att fortsätta att ha det så!

” Jag som trodde att du skulle säga att vi inte skulle få träffas mer Justin! Du skrämde livet ur mig!” sa jag och tittade på honom.

” Skulle aldrig kunna hända! Ville bara se din reaktion!” ett litet flin letade sig fram på hans läppar när han sa det.

” Haha, du lyckades i alla fall..”

” Alltid, alltid!” han lutade sig tillbaka med blicken på tvn. Jag kunde se ett litet leende sprida sig över hans vackra läppar.

” Haha, vad är det?” jag lutade mig fram för att se hela hans ansikte och log.

” Nej det är inget!” han log lite finurligt och närmade sig mig långsamt. När det endast var några centimeters avstånd mellan oss kände jag två händer grabba tag i min midja för att sedan kittla mig, men innan de nått min mage tog jag ett stadigt grepp om dem och lyckades dra bort dem. Justin tittade förvånat på mig innan jag kastade mig över honom och anföll honom med mina kup-formade händer på hans mage och rygg. Shit, kunde känna hans vältränade sexpack under T-Shirten han bar! Wow. Finns inga ord att beskriva med. Jag valde att sakta förflytta mina händer från hans vältränade kropp till soffkanten för att stödja mig. jag lyfte på rumpan för att låta Justin dra undan benen  som jag för bara några sekunder sedan satt på. Han förstod vinken och drog snabbt undan dem, fortfarande med en förvånad blick klistrad på det vackra ansiktet han bar.

” Woow, var inte riktigt vad jag förväntade mig av dig Natasha!” sa han sarkastiskt och tittade upp på mig från där han låg.

” Hahah, underskatta inte mig bara för att jag är tjej!” sa jag stolt och satte armarna i kors. Jag tittade mot honom för att försäkra att han förstod att jag skojade. jag såg hur ett flin spred sig på hans läppar,

” Nejdå! Absolut inte!” svara han så ironiskt han kunde.

” Ha, ha! Men din min var prislös!” skrattade jag fram och mötte ett lekfullt leende.

” Jasså, hur såg den ut då?” jag började grimasera och han skrattade,

” Hahahah, så det är så jag ser ut va?” han kom nu åt min mage utan att jag hann reagera och kittlade mig tills mitt huvud landade på hans bröstkorg. Ännu en tystnad lade sig mellan oss, men fortfarande ingen jobbig tystnad utan som förut. Jag vred upp huvudet för att få en skymt av Justins ansikte. Solen lös in och lade en skugga över vissa partier av Justins ansikte vilket gjorde att jag kunde se de perfekt markerade kindbenen bättre än vanligt.

” Vad tittar du på?” frågade han nyfiket,

” Nej inget..” svarade jag blygt och vände blicken nedåt igen. För att vara ärlig hade jag kunnat ligga där resten av dagen men endast några få minuter efter ringde min mobil. Jag gav Justin ett litet leende innan jag satte av in i köket där jag hade placerat den efter frukosten i morse. Innan jag satte fingret över skärmen läste jag kontakt-namnet. Det var Emelie! Ett leende spred sig på mina läppar när jag äntligen tryckte på svara.

” Heeej you!” sade jag snabbt innan hon hunnit reagera.

” Heeej Natasha! Hur mår du? Är allt som det ska?” innan hon hann ställa fler frågor avbröt jag henne,

” Jag mår faktiskt bättre nu än innan! Justin är här så ja, allt är i sin ordning!” jag kunde höra hur hon pustade ut i den andra änden.

” Bra! Vad händer ikväll då my lady?” då slog det mig att Emelie åker hem till Sverige om två dagar!

” Vi får hitta på något galet innan du åker!”

” Absolut! Vad sägs som att åka till Walmart och göra grimaser åt de små barnen?” fick hon ivrigt ur sig som ett förslag.

” Hahaha, du är dig lik! Men jag tror inte att vi behöver få några arga mammor efter oss som förra gången du fick för dig att spontant göra grisnäsor åt barnen på ICA!” skrattade jag fram. Jag kunde höra några svaga fnissningar från Emelies sida när jag nämnde det. Det var såhär att i julas fick hon värsta iden att vi skulle laga mat tillsammans, vilket jag inte hade något emot! När vi var inne på ICA supermarket för att gå mot mejeri-produkterna såg Emelie en supergulligt barn. Hon, på något konstigt sätt, fick då för sig att skrämma upp det lilla barnet. Det hon inte visste var att mamman stod precis bakom henne. Barnet började skrika och när mamman kom fram för att ge oss en riktig utskällning sprang vi mot kassorna, betalade och åkte hem. Det var något av det galnaste jag varit med om! Men det är en av de sakerna jag älskar med Emelie, hon är helt crazy och gör nån sorts balans mellan oss.

” Okej, nåt annat då?”

” Nej men vi måste ju gå ut! Det har vi ju inte hunnit med!”

” Oh ja! Helt klart!” svarade hon entusiastiskt.

” Vänta, jag kollar med Justin om han vet någon bra!” jag fick ett glatt hummande till svar och satte i samma stund handen över micken,

” Justin?” ropade jag efter honom,

” Ja?”

”Har du något bra förslag på nån natt-klubb här i LA?” frågade jag och väntade in ett svar.

” Varför inte Supperclup?”

” Tack, I trust you now!” sa jag lugnt och återvände till Emelie,

” Om du inte hörde så rekomenderar Justin...”

” Supperclub, jo jag hörde.” avbröt hon mig med och fnittrade till.

” Då blir de det! När kommer du till mig?”

” Fyra?” jag blickade upp mot den svarta klockan på väggen som visade fem över halv tre.

” Sure babe!”

” Oj, Alfredo kallar på mig.. See you soon honey!”

” You better hurry up! Yes, love you.”

“ Love you too.”

Jag förflyttade telefonen från örat och stirrade på den svarta skärmen som visades upp framför mig. Mina tankar fördes mot min döda farmor. Det var synen jag fick efter samtalet med pappa, den 8 Juni år 2008. Jag minns hur glad jag var den dagen, Mamma hade fått biljetter till Beyonces konsert i USA och jag skulle dit med Ellen, min kusin i Stockholm. Sen ringde pappa på eftermiddagen och berättade om farmor. Hela min värld vändes uppochner. Jag stod stel i minst tio minuter efter att vi avslutat samtalet.  Jag låg och grät i flera nätter efter den dagen, jag ville bara att det pappa sagt inte var sant. Det var då jag kom igång med dansen på riktigt. Mamma skrev in mig på en dansskola i närheten och jag gick dit praktiskt taget varje dag för att bara kunna släppa allt. Jag gick en massa olika kurser, allt från Jazz till House. Men det jag verkligen fastnade för var street, det kändes rätt på nåt sätt. Jag hittade mig själv i dansen och det var större delen av mitt liv, och är fortfarande det.  Jag kände hur tårarna brände i ögonen på mig men jag kämpade för att hålla dem inne. Jag hörde hur Justin pratade i telefon i andra rummet så jag väntade med att gå ut till honom. Jag drog fram en bar-stol under köks ön och satte mig ned. Jag kunde känna hur jag om bara några sekunder skulle bryta ihop. Andas Natasha, you can do this! Intalade jag mig själv i hopp om att det skulle fungera. Då hörde jag steg som närmade sig. Jag vände mig snabbt om och såg Justin komma rakt emot mig, jag klarade det inte längre! Jag hoppade av stolen och sprang fram till honom, sen började tårarna rinna ned för mina rosenröda kinder. Jag omfamnade honom i en kram och grät mot hans bröst.

” Schh Natasha, du klarar det!” sa han sakta för att lugna ned mig. Han drog sig ur omfamningen för att se mig i ögonen. Själv kunde jag inte möta hans ögon så jag tittade ned,

” Hey, Natasha? What is going on?” han drog mig tillbaka in tätt inpå honom och jag andades sakta in hans underbara doft genom mina näsborrar medans tårarna fortsatte att falla.

 

Här är det äntligen! Internetet strulade men nu fungerade det! Vad tror ni händer? Hmm.. Ganska svårt att veta nu! Kommentera! Ha en bra midsommar babes!

Much Love/ Emma!


Postat av: biebersfru

skitbra meeeeeeer

Svar: Åh tack! Det kommer förmodligen i helgen, annars på Måndag! Kramar. :)
Emma Nilsson

2013-06-28 @ 19:25:47
URL: http://justindrewnovell.devote.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: