- ✏ She Don't Like The Lights

She don´t like the lights kapitel 2

När jag kör upp på min parkering ser jag att de fortfarande spelar in! De har hållit på i flera timmar?! Jag springer emellan och in i min lägenhet. Hinner precis in innan det ringer på.. vem är det som kommer nu? Jag öppnar dörren och utanför står Justin..

”Hej..”

Han lät lite osäker,

”Hej Justin..!”

”Ehm.. får jag.. komma in..?”

”Ja det är klart att du får!”

Han tog av sig sina skor och följde med mig in till tv rummet.

”Hur visste du att jag bor här? Följde du efter mig?”

Sa jag lite retsamt,

”Hehe.. kanske det..”

Han rodnade lite, men sen började han skratta, 

”haha jasså, det trodde jag inte om dig.. haha nä då det är lugnt! Vill du ha något? Ska jag koka te? Och hur går det med inspelningen förresten?”

” Haha, sån e jag.. haha! Ja visst, om du vill ha! Jo det går helt okej.. Och tack än en gång för vad du gjorde innan, det betyder verkligen!”

” Okej, då går jag och fixar det, du kan ju sätta dig ner så länge? Det verkar se bra ut! Så lite så!”

 

                    Ur Justins perspektiv:

Jag satte mig ner och slog på tvn. Så snäll den där Natasha är, även om hon inte känner mig! Konstigt men jag känner en samhörighet med henne.. som om jag känt henne sen jag var barn!

Inget bra på tv ikväll verkar det som.. nä inte direkt.. men jag låter den ändå vara på, de visar ”Vänner” på en kanal! Jag älskade den serien! Natasha kommer in med teet och sätter sig bredvid mig, väldigt nära..

 

                   Ur Natashas perspektiv:

När jag kokat teet och går ut till Justin har han satt på tvn, de visar serien ”Vänner” på en av kanalerna! Jag som var helt inne i den serien förr, älskade hur bra de spelade mot varandra! Jag har alltid velat kunna skådespela.. men det  visade sig att jag inte är så bra på det.. heh..

” Hej! Redan tillbaka..? haha”

” Haha ja du vet, jag kan ju sånt här..! Haha! Var det något speciellt du ville..?”

Justin börjar se allvarlig ut och sänker volymen på tvn..

” Jo.. som du kanske vet så har jag och Selena en så kallad ”bergochdalbana” i vårt förhållande.. just nu är det slut.. det känns både rätt och fel.. detta jag gör nu är kanske rätt, och kanske fel, men på sista tiden så vet jag inte vad jag gör och jag kör på känslan.. det är om det du sa till mig innan, att jag kunde prata med dig om det.. är det okej ..? och du, förlåt att jag inte ringde innan jag kom..”

Justin vill prata med mig om sina problem..! jag känner mig ”hedrad” att han vill dela detta med mig! Att han lägger allt förtroende på någon han träffat två gånger, mig..

” Jo jag har förstått det.. okej, ja så är det när man inte vet om man fortfarande älskar den personen man har haft i sitt liv länge.. det kan inte jag veta, det vet bara du och jag litar på dig i detta, att du verkligen vill berätta..! det är lugnt, jag var ju hemma.”

” Ja det är svårt.. jag är inte helt säker på det.. visst mina känslor för henne minskar och minskar för varje dag som jag är borta från henne.. men det är konstigt, det är ju över nu.. men om jag skulle ses på en bild i någon tidning eller på nätet med en tjej så är jag genast otrogen mot henne, enligt henne då, hon ringer alltid upp mig mitt i allt och förstör min dag.. ibland förstår jag mig inte på henne! Hon har ju släppt en ny låt, och den är säkert om mig! ”Att jag förstörde den bästa tjejen” , vad har jag egentligen gjort? Ingenting..! Det är bara rykten! Det mesta är det.. men jag har inte varigt otrogen mot henne, skulle inte kunna göra något sånt mot någon tjej! Men jag har valt detta livet framför mitt privatliv, hon också och då får man räkna med att det kommer att gå rykten, ofta går de för långt men så är det.. så länge jag får göra det jag älskar..!”

Det var mycket, även för mig att smälta.. vad ska jag egentligen säga om detta.. tar lite tid att tänka.. men då säger Justin,

” Nä glöm det! Jag borde nog gå nu! Bara du inte säljer detta till pressen!”

Han reste sig upp och var på väg ut men jag han ifatt honom, tog honom i handen och vände honom mot mig, vi kom nära, väldigt nära..

” Nej Justin! Snälla gå inte! Jag menade inte så, det är mycket att smälta även för mig! Jag vill inte att du ska gå! Och jag skulle aldrig sälja det till pressen! Kom snälla, vi går och sätter oss igen..!”

Han tänkte en stund men sa sen,

” Okej då, förlåt mig..”

Kunde se osäkerheten i hans ögon.. han vet inte vad han ska göra, är det rätt av mig att låta honom berätta just nu? Ska jag låta honom tänka över det innan han säger nåt? Vi satte oss ner igen,

” Justin, jag är jätte ledsen, jag menade inte så! Men jag vet inte hur du känner för henne och vad du egentligen gjort, det vet bara du och ingen annan! Men följ ditt hjärta, det kommer att leda dig rätt! Förlåt men, jag tror inte att vi ska prata mer om detta ikväll.. du verkar inte veta om du vill berätta eller inte så jag tror att det är bäst att jag låter dig tänka igenom detta innan vi pratar mer om det..”

” Kanske det.. detta kommer att låta konstigt men, anledningen till att jag vill berätta detta för dig är för att jag känner en sorts samhörighet med dig, något jag aldrig känt med någon annan förut! Eller jo visst, man har ju en viss samhörighet med sin familj men detta är annorlunda! Nu tror du nog att jag är konstig..”

Han tittade ner på sina fötter när han sa det där sista, om att han skulle vara konstig för det.

” Jag känner mig verkligen hedrad att du ville berätta detta för just mig, någon du träffat två gånger får höra om dina problem, jag.. tack.. nä jag tror absolut inte att du är konstig! Du är allt annat än konstig! Vad du än väljer att tro och tycka i livet, låt det komma från dig och ingen annan för det kommer du komma långt på! Låt inte paparazzis trycka ner dig! Jag vet att det är svårt men jag finns här för dig, no matter what! Och jag lovar dig att om de hade fått lära känna dig på riktigt så hade de ångrat vad de gjort mot dig och din familj för du är värd mycket mer än så!”

Han tittar upp igen och ler mot mig.. helt seriöst, den killen har nog det finaste leende jag någonsin sett!

” Jag har alltid velat ha någon jag kan dela detta med, och här framför mig sitter den personen som jag letat efter! Tack! Och jag vil kunna finnas här för dig med..! att du är så snäll mot mig, som du inte ens känner! Och du ser inte bara namnet ”Justin Bieber” utan du ser mig.. tack!”

Han lutar sig fram mot mig och ger mig en kram, en väldigt lång kram.. han släpper taget om mig och tittar ner på sin klocka,

” Oj shit! De måste vara jätte oroliga över mig nu!”

Klockan hade blivit halv elva på kvällen!

” Förlåt men jag måste verkligen gå nu..! tack för allt du har sagt, det har verkligen hjälpt mig! Får gå ner till dem igen så de inte ringer polisen.. hah!”

” Ja det är kanske bäst.. jag är glad att jag kan hjälpa dig!”

När han gick ut genom dörren vände han sig mot mig och log sitt finaste sneda leende!

” Hejdå Natasha, jag hör av mig!”

” Hejdå Justin, ja gör du det!”

Jag stängde dörren bakom honom och gick in i sovrummet, shit vad jag är trött! Kom på att jag ska upp tidigt imorgon, danspasset är längre då, har mycket att jobba med! Släcker lampan med ett leende och somnar direkt!

Vaknade av att min iphone ringde, jag hatar det ljudet på morgonen men det är det enda som kan väcka mig när jag sover! Sätter på mig mina träningskläder hemma idag, bara för att vara säker.. drar på mig mina gråa baggie byxor och ett skrikande rosa linne och tar med mig mat på vägen, låser dörren bakom mig och går vidare ut. Ser ut som om de ska spela in i några dagar till? Det kanske tar tid, vad vet jag. Går förbi mitt i en scen och Justin upptäcker mig, han ler och blinkar mot mig när jag går förbi, kan ju inte låta bli att le tillbaka..! ser att Scooter tittar lite konstigt mot mig.. Justin kanske inte har sagt något om var han var igår kväll? Ska jag ta det fel eller?.. jag vet inte.. nä nu måste jag fokusera på dansen! Går mot bilen och går samtidigt genom allt i huvudet, för att veta exakt vad jag ska göra så man inte står där och inte har en aning.. ser att jag är i tid idag, till och med 10 minuter tidig när jag kollar på klockan på väg in i salen.

” Hejsan Natasha! I tid idag?”

Det var min lärare.. det sista var lite skämtsamt, tror jag..

” Hej Patrizia! Hehe ja, förlåt för igår!”

” Nädå det är lugnt eftersom du inte missade så mycket..”

 

Oh! Det var ett hårt pass! Längtar tills jag kommer in i duschen, åker alltid raka vägen hem, känns bäst så! Försöker gå runt alla saker som de satt upp i parken, mest för att jag inte vill att Justin ska se mig såhär, han vet ju inte att jag dansar än.. lyckas undvika hans blick, även om den bränner mig i nacken. Halv joggade resten av biten till lägenheten, när jag kom in såg jag att jag hade ett nytt meddelande från Justin Bieber,

” Hello beautiful! Kan vi träffas i mitt hus ikväll? Jag hämtar dig vid 8.”

Vänta, va? Ska jag till Justins hus!? Det sägs att det är enormt stort!

” Hello my friend! Ja det funkar, jag tar med mig thai mat, om det är okej?”

Får snabbt ett svar,

” Yes, I love thai!”

” Great! See u soon! Haha!”

“ Yes!”

Vad ska man egentligen ha på sig? Vill ju se bra ut men det ska ändå vara relaxat! Tillslut väljer jag mina mörkblåa, tighta Demin jeans och en söt svart topp! Kanske ett lite för varmt val men det är ju ändå kväll, right? Tar min bil och åker och hämtar maten, när jag kommit in i lägenheten igen ser jag att klockan är fem i åtta så jag sätter på mig mina svarta höga Converse  och låser dörren. Precis utanför ingången hör jag något som tutar, det är Justin, jag skyndar mig till bilen och hoppar in..

 

Kapitel 2 är uppe! Hoppas att ni gillar det!

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: