- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights KAPITEL 4

Jag går igenom mitt solo i ett hörn medans fler och fler kommer hit, publik och dansare.. jag tittar ut lite snabbt och ja, där sitter Justin och hans team.. känner mig lite yr..

” NATASHA!”

” Vakna!”

 

” Va.. vad hände?”

” Tack gode gud Natasha!”

” Va?”

” Du svimmade! Och vi går på om 10 minuter! Tror du att du klarar det?”

” Ehm.. ja..”

” Här, drick nu!”

” Tack..”

Svimmade jag?! Just det, jag har inte druckit något idag.. men jag går på, vi har jobbat på detta i tre dagar nu! Känner mig genast bättre efter att jag druckit vattnet så vi går genom det snabbt. Min lärare går ut på den uppbyggda scenen och säger,

” Hejsan! Nu ska ni få se vad vi i våran intensiv kurs har jobbat på i tre dagar! Vi kommer från LAs bästa dansskola där bara de bästa eleverna går! Vi har fixat detta idag för att visa upp vad våra allra bästa elever kan, de som sökt in till intensiv kurser och kommit in varje gång, ni kommer att få se ett enastående solo,”

Mitt solo..

”Av en av de bästa eleverna som någonsin gått där!”

Hur kan hon säga så?! Jag är inte bäst! Absolut inte! Tittar snabbt ut i publiken, och där sitter Justin och hans crew längst fram.. letar de efter någon ny dansare? Eller tar de bara en paus?..

”Här har ni dem!”

Låten sattes igång, röken sprutade och vi sprang ut och ställde oss, står längst bak i början så jag tror inte att Justin ser mig. Vi kommer till mitten av låten, mitt solo.. alla backar och släpper fram mig.. jag släpper allt och kör allt vad jag kan! Ser Justin, han tittar lite konstigt på mig, som om han kände igen mig.. sen förstår han.. han ser först lite besviken ut på att jag inte sagt nåt men sen imponerad.. i mitten av mitt solo tittar jag ut i publiken och ser att Justin säger något till Scooter.. försöker att undvika dem men de pekar lite diskret mot mig och viskar.. är jag så dålig..? gör en volt och ett sista hopp innan alla kommer fram och vi kör sista delen av låten!

                         

                                                            Ur Justins perspektiv:

Vänta va? Är det Natasha? Nä.. eller? Jo det är det! Varför har hon inte sagt nåt till mig? Läraren sa nåt om att en av de bästa eleverna skulle köra ett solo, det stämmer verkligen! Hon är ju så sjukt duktig!

” Scooter, ser du henne?”

Pekar mot henne och Scooter svarar,

” Ja vilken talang! Är inte det där hon som räddade dig ur den där situationen för några dagar sedan med dina fans?”

” Jo det är det, men skulle inte hon kunna funka som ersättare till Samantha? Jag menar vi ser ju så bra hon är!”

” Jo det skulle kanske gå.. men vi måste prata med henne först!” Säger Scooter lite trött..

” Jag fixar det sen!” Ler så stort jag bara kan!

” Ja visst, tror du på det så!”

Yes! Hoppas bara att hon vill vara med! Behöver henne där..

 

                                    Ur Natashas perspektiv

Efter uppträdandet kommer Justin gåendes mot mig, är han sur på mig för att jag inte sagt nåt?..

” Gud så duktig du är!”

Han lyfter upp mig och ger mig en kram..

” Varför har du inte sagt något om detta till mig?”

” Jo men jag.. vänta jag kommer!”

Går och frågar Patrizia om jag kan få lämna,

” Hej.. ehm.. får jag lov att gå hem nu..?”

” Ja det får du, bara du mår bra!”

” Tack.. ja det har blivit lite bättre..”

” Bra!”

Tittar mot Justin och ser honom med en brunhårig tjej.. som han tittade på henne.. de ville nog vara ensamma.. gick in i min lägenhet och satte datorn i knäet. Konstigt men det kändes så fel att se Justin med en annan tjej, han och Selena gjorde ju nyss slut.. well it is his choice.. loggar in på Twitter och ser att Justin tweetat något precis,

” Where is this beautiful girl? I can´t find her!”

Den har redan flera miljoner retweets, men är det brunetten? Just då ringer någon på dörren, lämnar datorn på bordet och går och öppnar.

” Hey you” Det är Justin..

” Hello..” Säger jag och tittar ner..

” Kan jag komma in?”

” Ja visst!”

Vi går in mot tvn,

” Vart tog du vägen Natasha?”

” Jo jag såg dig med den där brunhåriga tjejen så jag trodde ni ville vara ifred..”

” Heh, det var ett fan..” sa han och tittade ner.

” Förlåt Natasha..”

” Det är nog jag som ska säga förlåt!”

” Nej det var mitt fel..”

Då såg han min dator, hur kunde jag lämna den med tweeten uppe och allt?! Shit my god!

” Hah, så du såg min tweet?” Sa han retsamt.

” Haha ja! Hittar du inte brunetten?”

Han tittade rakt in i mina ögon och sa,

” Du är den vackra tjejen jag inte kunde hitta.”

Han sa det i sin fina mörka röst. Blev helt röd i hela huvudet och tittade ner..

” Hey Natasha, that is so true, you are really beautiful!” Sa han och fångade min blick igen..

“ Oh, thank you.. men det är jag inte..”

” Jo det är du!”

” Hehe, I don´t think so..”

“ Jodå!”

Han kom närmare, vi stod riktigt nära nu! Då ringer hans telefon.

” Förlåt men jag måste ta detta!”

” Det är lugnt!”

Sätter mig på soffan och väntar. Gud så fin han är, så stort hjärta! Han går mot mig och säger,

” Juste, jag vill fråga dig en sak..”

” Ehm.. Okej..”

Han lät allvarlig, vad kan detta vara?..

” Jo, vi har ju en show imorgon, men vi saknar en dansare. Skulle du vilja ta hennes plats?”

Va?! Det klarar jag inte, jag klarar inte att stå på scen framför så många! Visst, dans teamet här har jag inget problem med, inte heller 50 pers men flera tusen!? Nä..

” Mig?..”

” Ja du! Du är vad vi söker!” Justin ler nervöst mot mig.

” Men.. jag klarar det inte!” säger jag och reser mig upp och går in i sovrummet. Med Justin tätt bakom mig,

” Varför inte Natasha? Jag har sett vad du kan göra på scen, det är där du hör hemma!”

” Men.. jag har en enorm scenskräck.”

Justin tittar förvånat på mig,

” Va?”

” Ja jag har haft det sen jag var barn.. men jag kan dansa inför 50 personer, inte flera tusen..”

” Jag förstår dig..” Han tittar ner på sina fötter,

” Men jag måste bli av med det nån gång..” Säger jag och tittar honom rakt i ögonen.

” Menar du det jag tror att du menar?” Han ler stort mot mig!

Har du tänkt igenom detta Natasha? Frågar jag mig själv, är detta rätt?

” Jag vet inte vad jag gör nu men, ja..”

” Är du säker? Jag vill inte tvinga dig till något du egentligen inte vill!” Säger Justin lugnt.

” Nejdå, jag vill..”

Är inte helt säker.. men nu kör jag på detta, även om jag lär ångra mig senare.

” Kan inte vänta med att berätta detta för Scooter!” Säger han och kramar mig hårt.

” Ugh.. Justin?”

” Ja?..”

” Vill du ha mig levandes tills showen så.. jag kan inte andas Justin..”

” Oj, förlåt!” Han släpper taget om mig.

” Haha, det är lugnt!”

” Haha!”­ Justin tar upp sin mobil och smsar Scooter..

Tittar på min CK klocka och ser att den är tio minuter över fem, GOD!? Emelies plan landar nu!

” GOD! Emelie landar nu!”

”Vem är Emelie och vad gör hon här?”

” Det är min vän, förklarar i bilen! Kom nu!”

Vi springer ut genom dörren och då tar Justin min hand,

” Ska vi ta min bil?”

” Paparazzis då?”

” Oh crap! Ja.. vi tar din!”

” Ja, kom nu!”

När vi väl sitter i bilen frågar Justin,

” Så.. vem är Emelie?” säger han lite nervöst..

” Det är min bästa vän i Sverige!”

” Jaha, okej.. Sverige?”

” Ja jag kommer därifrån.. förlåt!”

” Nejdå! Men så kul! Ska ju dit för första gången i April!”

” Ja jag vet.. fick inga biljetter.. annars hade jag planerat in i köpenhamn..”

” Oh okay! But, guess who has?” Säger Justin och ler mot mig.

” Haha, all of those who got one?”

“ Haha, jo de har ju.. men jag med, du får två biljetter, en till dig och en till Emelie!

” Haha.. nä men så kan du ju inte göra!”

” Jo, det är ju mina biljetter, hah!”

” Haha, okej då, men jag är skyldig dig något stort!”

” Nej! Det behövs inte!”

” Oh, yes it does Mr. Pop star!” säger jag och blinkar mot honom.

” Haha!” säger han och ler mot mig.

Vi går av bilen och springer in och ser att Emelies bagage rullar in och där står hon, Justin har dragigt huvan över huvudet så han inte syns. Visar lite diskret att jag går bort och han nickar.

” Emelie!” säger jag och ger henne en stor kram!

” Natasha! Fattar inte att vi är tillsammans igen, gud det måste minst ha varigt fem månader sen sist! Så fin du är, brun och allt!”

” Inte jag heller! Ja exakt! Haha, ja jag har jobbat på det!” säger jag och släpper taget om henne.

Vi tar bagaget och skyndar oss ut, Emelie vet inget om Justin än.. vänta, var är han? Kan inte hitta honom? Han kan väl inte ha lämnat oss? Hur kommer han hem? Känner mig ganska besviken, jag menar han kunde väl ställt upp för mig så mycket som jag gjort för honom, showen tillexempel? Jag vet inte vad jag ska tro.. låtsas som ingenting till Emelie och vi går mot bilen.

                                                   

                                                          Ur Justins perspektiv:

Drar huvan över huvudet så att jag blir mindre igenkännd. Natasha visar att hon ska gå och jag nickar, är det Emelie? Då tar någon mig på axeln,

” Hejsan, jag är från en ungdomstidning och ska intervjua killar och tjejer över 15 år, hur gammal.. vänta, va?”

Oh crap! Hon vet att det är jag!

” Justin Bieber?”

 Alla vänder sig om och jag springer ut ur flygplatsen. Jag klarar inte fler intervjuer och frågor om mitt och Selenas förhållande just nu! Utanför ser jag en taxi och hoppar in, ber honom köra mig hem.

” Men vänta, är inte du..?” Säger han och tittar misstänksamt på mig..

” Jo det är jag, kan du köra mig hem?”

” Ja visst, och ja jag vet var du bor..” säger han och skrattar!

” Haha oj förlåt, jag brukar bara åka med mina in hyrda chaufförer så jag är van vid att säga så!”

” Haha, ja det kan man förstå!” chauffören ler mot mig och svänger in mot min gata.

 

                                       Ur Natashas perspektiv:

Öppnar bildörren men ser ingen Justin.. jag som trodde att han kanske var där.. playar han mig..?

” Natasha, är det något? Du ser inte glad ut..?” Frågar Emelie och tittar oroligt på mig..

” Nejdå!” svarar jag och ler medans jag försöker dölja allt inom mig..

Då plingar det i min iphone, det är Justin..

 

 

 

NYTT KAPITEL UPPE! HOPPAS ATT NI GILLAR DET! KOMMENTERA!


Postat av: Janet

Bra kapitel!

Svar: Tack! Det betyder mycket!
Emma Nilsson

2013-03-31 @ 19:03:23
Postat av: Emelie

Längtar tills nästa kapitel! Läser typ om alla kapitel varje dag för att dom är så bra:)<3

Svar: Så gullig du är! Kapitel 5 kommer upp om någon dag! Tack!:)<3
Emma Nilsson

2013-03-31 @ 23:47:49
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: