- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights Kapitel 1

Natasha är 18 år och lever ett ganska normalt liv i LA där hon studerar dans, men hela hennes liv förändras när hon ser en massa tjejer utanför sin lägenhet..

Kör in på uppfarten med min silvriga volvo, det är en ovanligt kall dag idag.. Jag öppnar dörren och går in i min lilla men ändå hemtrevliga lägenhet i LA där jag går i en dansskola.  Min mamma är VD för ett resebolag så hon har fixat så jag kom in på skolan och såklart så har hon fixat mig en egen lägenhet. Ser direkt ett brev på golvet, det är från min pappa.. Han bor i Mexiko så jag har inte direkt någon kontakt med  honom.. blev ganska så förvånad.Jag öppnar brevet och ser en silver berlock! Börjar läsa, ”hejsan Natasha, det var längesedan vi pratade..  jag är så ledsen, det är mitt jobb.. jobbar heltid nu.. i alla fall, nu när du är 18 så tycker jag att det är läge att du får något som tillhörde din farmor, en mycket dyrbar silverberlock som hon fick av din farfar när de hade 10 årig bröllopsdag. Det är dags att du får denna nu och jag vet att din farmor vill att du ska ha den mer än något annat! Hon tittar nog ner på dig just nu! Jag hoppas att allting är bra med dig i LA och att vi kan prata eller att du skriver till mig. Kram din pappa.”

Typiskt min pappa att skylla på jobbet.. men vänta, va? Farmors berlock? Min farmor dog för några år sedan, då var hon den som stod mig närmast inom min familj och det gör hon fortfarande. Jag berättade allt för henne och hon förstod mig bättre än någon annan gjorde. Hennes död tog hårt på mig Jag gick ut mitt i begravningen, jag klarade inte av att se kistan där min farmor låg livlös, men jag samlade mig och gick in igen! Jag visste inte att hon fått berlocken av farfar..  Jag känner mig hedrad att just jag får ärva den av henne! Jag tog av mig mina Dr. Martens och gick in. Är jätte hungrig men när jag öppnar kylen är den halv full, eller halv tom, hur man nu ser på det.. så jag går ner till affären som ligger under lägenheterna.

” Hej Natasha! Hur är läget?”

” Hejhej Ryan! Nja det funkar.. men jag är grymt hungrig!”

Jag går mot salladsdisken när jag hör att det plingar i min iphone. Jag tar upp den och kollar, det är från Emelie, min bästis eller vad man nu ska kalla det.

” Hello my dear! Hur är det med dig? Hoppas på bra! Jag har en viktig sak att berätta.. jo det är såhär att.. Jag kommer till LA om 3 dagar baby! ”

HERREGUD! Jag har inte träffat henne på 5 månader!

Jag svarar direkt,

 ”HERREGUD Emelie! Jag kan inte fatta att jag äntligen får träffa dig igen! Vi har så mycket att ta igen! We are gonna make LA insecure! Haha almost.. längtar! Hämtar dig på LAX! Ska jag be mamma att fixa biljetter? ”

Får direkt ett svar,

 ” Visst om hon kan det så! Haha ja LA får se upp! Nä nu måste jag plugga.. See u later!”

Svarar ett snabbt,

 ”Ja då gör vi så! Haha okej ha så kul! Yes!”

Fixar min sallad och går upp igen. Zappar mellan TV kanalerna men inget bra.. så jag bestämmer mig för att lägga mig tidigare än vanligt. Går in till mitt badrum, tvättar ansiktet och går vidare in mot sängen. Kollar instagram en snabb gång och ser att Justin Bieber lagt upp ett nytt foto.. jag har inget emot den killen, han är en bra dansare och han sjunger bra! Men.. efter allt snack och alla rykten runt Selena så skulle den killen behöva en paus.. jaja..  jag lägger telefonen på byrån och somnar direkt..

 

Vaknar av att jag hör nån som skriker, jag kan inte riktigt höra vad så jag drar på mig ett vitt linne och ett par jeans shorts och går ut. Jag ser tjejer över allt med ” I love Justin” T-shirts på sig.. sen ser jag Justin och hans team, det ser ut som en inspelning.. kan inte riktigt se vad det är som de spelar in, jag förstår egentligen inte varför de gör det just här, kan ju inte direkt säga att det ser så fint ut.. eller vi har ju en stor och fin park. Antar att dom använder den till någon musik video, han brukar ju spela in videor till de flesta av hans låtar. Jag går fram till en av de mindre skrikande tjejerna och frågar om hon vet varför han är här.

”Ursäkta mig, men vet du exakt vad Justin och hans team gör här?”

”Jo de spelar in en video till ”Right Here”, med Drake.”

”Jaha, okej! Tack och förlåt om jag störde dig..”

”Nädå det är lugnt.. men jag tycker inte att det är ok av beliebers att bete sig såhär.. jag vet att han älskar oss, men han har en dålig dag och om vi inte lugnar oss nu så får vi nog inte ens stå 100 meter bort..”

”Nä kanske inte det..”

Jag tittade mot Justin och just då tittade han tillbaka på mig, jag ser sorgen i hans ögon, smärtan, jag kan inte förstå att han behöver jobba idag.. då hör jag Justin,

”Snälla! Ni vet att jag älskar er mer än mycket men jag klarar inte av detta, jag är tvungen att jobba idag även om jag snart bryter ihop! Skulle vilja att ni backar lite.. och jag är ledsen men.. det blir inga bilder eller autografer idag.. förl..

Då skriker någon och avbryter honom,

 ”vi har väntat på detta i timmar!”

”som jag skulle säga innan så är jag ledsen!” svarade Justin lite besviket. Jag klarar inte av att se på när detta händer! Hittar en liten öppning i massan och går och ställer mig längst fram av alla, precis framför Justin,

”Alltså..” börjar jag men ingen vill lyssna och de börjar skrika ännu mera.. men jag ger inte upp!

” Hallå?! Lyssna, jag har inget, absolut inget emot er beliebers och har heller inget emot Justin! Men ni måste förstå att alla har en dålig dag någon gång och ibland klarar man bara inte av allt utan man bryter ihop! Han klarar inte detta idag, det är bättre om ni lämnar honom ifred nu än att fortsätta skrika på honom! Jag vet att han älskar er, ni med! Ni borde förstå honom! Allt är inte jätte lätt för någon så populär som honom, han gör ju allt för er, så om ni bara låter detta gå så blir det kanske bra.. han är som alla ni, en människa och jag klarar inte av att se på när någon inte mår bra..”

Alla började backa när jag var klar..  gick genom massan mot lägenheten, tittade bak en gång och möter Justins blick, han tryckte fram ett litet leende även om det var svårt.. var jag för hård mot dem? Jag hoppas inte att de känner så, jag menade ju inte så! Tittade ut genom fönstret och ser att de börjar filma igen, bra! Känner mig ändå ganska glad att jag sa till dem, Justin hade inte klarat så mycket mer och ett enda litet snedsteg från honom förstör mycket, pressen får nåt nytt att skriva om och alla ”haters” får nåt annat att trycka ner honom med..

Gick till köket och slängde i mig nåt snabbt och sprang in i sovrummet för att ta min dansväska. Ser då att några beliebers har ställt sig på andra sidan vägen, antagligen för vad jag sa..

Tar bilnycklarna och låser dörren. Min bil står på andra sidan parken, och jag måste gå över parken för att komma dit.. jag börjar gå men då tar någon mig i handen bakifrån, jag vänder mig om och ser att det är Justin..

”tack.. jag uppskattar det verkligen..”

Jag såg verkligen hur tacksam han var.

” så lite så!” säger jag och börjar gå igen. Då springer han ifatt mig och blockerar min väg,

”jag menar det verkligen! Skulle göra samma, om jag hade kunnat.. men de lyssnar inte på mig.. vad heter du?”

”nä jag märkte det.. kan inte bara se på och låta något sånt hända, även om jag inte känner dig.. jag heter Natasha..”

”och det är jag glad för! Oj det lät kanske lite fel.. men du förstår.. okej, tack Natasha!” 

” haha, ja jag förstår! Så lite så! verkligen!”

” det är bara det att jag har det.. ganska så svårt just nu.. äsch nä, skit i det..”

”nej verkligen inte! Du kan berätta för mig! Om du vill.. folk säger att jag är en bra lyssnare..”

”jag vet inte..”

”okej, det är lugnt.. jag ska nog gå nu..”

”vänta Natasha! Kan jag kanske få ditt nummer..? om det är nåt..” Säger han och ger mig sin iphone.

”ja visst! Bara ring..!”

Knappar in mitt nummer och tar samtidigt en bild på mig,

”så du kommer ihåg att det är jag..”

”haha, tack! Jag smsar dig nu!”

”ja visst! Men jag måste verkligen gå nu..”

”okej.. men tack än en gång!”

”haha, så lite så Justin!”

Tittar på min silvriga CK klocka som jag fått av mamma innan jag åkte, och ser att jag är 10 minuter sen! Kör lite snabbare än reglerna, men jag måste vara i tid! Svänger in på parkeringen och springer till omklädningsrummet, just nu önskar jag att jag hade bytt om hemma.. men de hade bara börjat värma upp när jag kom in, som tur var, så jag hoppade bara in.

När jag kör upp på min parkering ser jag att de fortfarande spelar in! De har hållt på i flera timmar?! Jag springer emellan och in i min lägenhet. Hinner precis in innan det ringer på.. vem är det som kommer nu? Jag öppnar dörren och utanför står Justin..

 

 

KAPITTEL 1 ÄR UPPE! Hoppas att ni gilar det!

 


Postat av: Janet

Mer! Shit bra!

Svar: Tack! Det kommer upp ett till imorgon, kanske idag men du får mera information om det på min facebook sida, jdbstoory.blogg.se ! Kul att du gillar den!
Emma Nilsson

2013-03-17 @ 09:39:08
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: