- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights - 25!

 

 

” Har du ett smeknamn?” undrade han plötsligt efter flera minuters tystnad. Justins vänsterhand lekte med mitt hår, något jag njöt av.

” Om man inte räknar med Maxs variation av mitt namn så nej.” svarade jag och tiltade huvudet uppåt så att min panna och hans haka snuddades vid.

” Bra. Frånochmed nu kallar jag dig Nat.”

 

Med en aprikosfärgad bikini sittandes som en smäck på min kropp satt jag i solstolen och studerade Justin i vattnet de gånger jag tittade upp ur min Vouge. Jag hade fått med ett sorts plastfolie för att plasta om plåstret på axeln som nu satt på, och kändes mer än fult. Den enda lukt som träffade mitt luktsinne var från sololjan jag smörjt in mig med. Det var fridfullt ute, inte ett ljud förutom Justins skvalpande kunde höras. När jag vände blad såg jag hur Justin hävde sig upp med armarna ur poolen. Håret låg patt mot pannan innan handen drogs igenom det. Vattenpärlorna glänste i solen när de rann ner för hans kropp likt kristaller. Med just det flinet han alltid får när han tänker hitta på något kom Justin strosandes mot mig på de heta stenplattorna där han lämnade blöta fotavtryck efter sig. Jag la tidningen på bordet bredvid, detsamma med solglasögonen jag dragit bort från näsryggen. Med högra benet böjt uppåt i sittande ställning var jag redo för att få min utskällning. Redan innan hade han varit på mig om att kliva i poolen, men jag var fast beslutsam att han inte skulle få som han ville. Egentligen vart jag som ett vattendjur i närheten av vatten, fast Justin får alltid sin vilja igenom och jag var beredd att trotsa den här och nu. Men det blev inga ord, istället lyfte Justin upp min varma kropp i hans blöta famn i brudsits och började gå mot poolen. Ett ljust skri lämnade min strupe då den fortfarande våta Justin var iskall.

” Justin släpp ner mig!” protesterade jag argt.

” Nej, drottningen kan inte sitta i sin stol hela dagen.” flinades det. Jag stretade emot och försökte ta mig loss, men greppet runt mig bara hårdnade och det var praktiskt taget omöjligt att komma därifrån. Mer än så hann jag inte göra innan Justin hoppade i vattnet. När jag kom under vattenytan stelnade jag först av hur kallt vattnet verkligen var, men vande mig snabbt. Justin tryckte ifrån med benen i botten och vi kom upp till ytan igen. Surt tog jag mig ur greppet som lossades och förde bort håret ur hansiktet med handflatorna. Jag blängde på Justin innan jag satte högra tummen och pekfingret mot näsborrarna och böjde kroppen bakåt så att huvudet hamnade under vatten. När jag ryckte upp mig igen låg håret slickat bakåt, alltså inget som störde. Det var nu jag ångrade att jag inte satt upp det i en knut som endast tagit högst trettio sekunder extra att göra. 

” Hey Nat, hade du tänkt sura hela dagen?” frågade Justin lite otåligt. Jag tänkte över det, gav jag mig nu och hade kul betydde det att han vunnit ännu en gång. Men fortsatte jag vara sur skulle det kunna leda till att Justin blir på dåligt humör. En sur Justin var värre än att låta honom vinna, plus varför inte ha kul när möjligheten finns? Utan förvarning började jag fösa vatten på honom med fötterna. Han tog skydd av handflatorna och vände bort ansiktet. Jag ställde mig till rätta igen och lät Justin se på mig. Han såg inte glad ut, det kan jag lätt lova. Den sura minen han klistrat på fick mig att brista ut i skratt.

” Så det är så du vill ha det?” undrade han.

” Jag skulle ljuga om jag sagt att jag inte tycker det är roligt.” svarade jag.

” Du lär nog ändra dig snart.” han slängde sig efter mig, som i sin tur kastade mig så snabbt som möjligt under vatten. Men det var över för min del, han hade fått tag i min vänstra handled. Med ens rycktes jag upp som ett spjut ur vattnet och in i Justins famn, med ryggen mot hans mage. Med händerna i midjan på mig kastade han upp mig i luften, efter att ha vridit på mig så jag landade på rygg. När luften trängdes in i mina näsborrar vid ytan började jag att skratta, ilningarna som for genom mig fick det att kittlas i hela kroppen. Justin dök upp från vattnet och drog in min kropp som i en kram och snurrade runt. När han stannade vart hans huvud i höjd med min navel. Jag knäppte händerna runt hans nacke medans han sänkte ner mig. Med benen runt midjan på Justin tittade jag honom djupt i ögonen, farligt nära. Läpparna såg oerhört inbjudande ut. Jag fick hindra mig själv för att inte pressa mina läppar mot hans som han gjort på mig den kvällen på Supperclub, tro mig det var svårt. För att inte låta det hända var jag den första med att avbryta ögonkontakten och hoppade av honom. Rörelsen fick Justin att vakna till och simma mot bubbelpoolen i andra sidan den stora poolen vi befann oss i. Jag följde exempelet och simmade även jag bort till den. Med hjälp av Justin klev jag över i den heta poolen. Efter pizzan var det skönt att bara sitta ner och ta det lugnt under vattenytan. Jag hade blivit proppmätt, bokstavligt.

 

Jag trippade ut från badrummet i Justins rum och vidare in i garderoben i underkläder och en turban runt håret. Där satte jag på ett par mjukisshorts som jag köpt på Hollister när jag var på besök i Sverige för sex månader sedan och vita ankelstrumpor. Klockan hade hunnit slå sex slaget och jag var minst sagt sliten.

” Justin, kan jag låna en hoodie av dig?” ropade jag efter honom.

” Visst, ta vilken du vill.” svarade han.

Efter Justin hade svarat slog jag upp dörren in till hans garderob. Jag blev helt överraskad. Wow. Där var kläder hängandes upp till taket, och sneakers överallt. Övertygat kunde jag meddela att han hade fler skohyllor än garderoben jag lagt min väska i. Genast gav jag mig in i den ännu mörkare garderoben i helsvart trä och letade efter en hoodie. Som jag kunde gissat på låg dem i en av de stora lådorna bredvid skohylla-väggen. Jag nappade åt mig den översta som vart i färgen mörkgrå med texten N.Y.C i vitt. Den räckte ner till knäskålarna och skulle lätt kunna varit en klänning. Jag studerade min kropp i den stora kroppsspegeln samtidigt som en knut sattes upp högt på mitt huvud. Jag drog ner två hårslingor, en på varje sida utav ansiktet och gick ut. Med lätta steg strosade jag ner för trappan och vidare in i köket för att där finna Justin med ansiktet i kylen. Jag passerade honom och ställde mig lutandes mot köksbänken bredvid honom. Han vände blicken och tittade på mig.

” Vad får det lov att vara?” undrade han då och höll upp sin Redbull och en inplastad baguette med pålägg.

” Som dig, tack.” log jag så vänligt som möjligt. Justin nickade till svar innan han vände tillbaka huvudet in i kylen. Jag tog emot mackan och min Redbull för att sen följa efter honom till soffan några meter bort från matbordet. Med ens tryckte Justin igång tvn. Han lät den stanna på How I Met Your Mother och tog en stor tugga av baguetten. Jag följde hans exempel och slöt läpparna runt mackan för att sedan bita av en tugga. Med höger tumme och pekfinger öppnade jag Redbullen på tv-bordet och förde plåtburken mot munnen. Då uppfattade mina öron ett typiskt kameraljud, Justin hade tagit ett foto. Snabbt blickade jag mot honom som höll mobilskärmen mot mig, mycket riktigt. Där var jag uppsnappad med förseglade ögonlock och tagandes en klunk av den kalla vätskan.

” Justin! Inte rättvist!” utbrast jag, men som vanligt bara flinade han.

” Jag måste ju säga att du passar bra i min hoodie.” sa han endast och log snett.

” Ja, absolut. Helt fantastisk. Med en bulle mitt uppe på huvudet, supervackert verkligen!” sa jag ironiskt och slängde med armarna. Justin skrattade men nickade sen,

” Ja faktiskt.” sa han aningen allvarligare.

” Heh, jag vart ironisk.” berättade jag blygt.

” Men inte jag.” mina kinder fick en rödare nyans och jag tittade ut genom fönstret närmast mig. Justin skrattade till men lät det vara. När mitt huvud vågade sig tillbaka mot tvn skymtade jag Justin knappandes på mobilen innan han la ner den med skärmen ner mot soffan. Min iphone som låg på bordet lös då upp och jag tog tag i den.

*@justinbieber tagged you in a photo* stod klart och tydligt i mitten efter Instagram loggan. Med en fundersam rynka i pannan öppnade jag Instagram och fick syn på just den bilden han visat för mig nyligen med texten – ’My bestie is even beautiful drinking.’

” Jag hatar dig.” sa jag och kastade en kudde på honom. Han flinade och putade med läppen.

 

 Own *-*

                                                                            

                                                                               ---

Den söta minen fick mig att brista ut i skratt. Mina ögon förflyttade sig tillbaka till skärmen och upptäckte de 10 432 likesen på bara fyra minuter. Där var även flera tusen kommentarer. För mitt eget bästa brydde jag mig inte om att läsa vad folket tyckte om mig, utan fortsatte bara ner för att se andra inlägg. Hela tiden uppenbarades den orangea rektangeln i höger hörn och visade hur snabbt följar-statistigen höjdes. När jag inte orkade se den längre tryckte jag av notiser för Instagram och låste mobilen.

 

Timmarna passerade snabbt, klockan hade redan hunnit passera tio. Jag hade varit nära på att somna där jag låg lutandes mot Justin. Ögonlocken var tunga som bly och tröttheten kom mer och mer krypandes. En stor gäsp lämnade mina läppar när jag satte mig rakt upp i soffan.

” Jag går upp och borstar tänderna.” sa jag trött. Justin nickade och stängde av tvn innan även han reste sig upp. Vi gick samlat in i Justins sovrum men delade på oss när jag gick in i garderoben jag fått låna. Där fumlade jag upp en tandborste och tandkräm. Badrumsdörren stod på glänt och jag fick klart för mig att Justin inte befann sig där inne så jag öppnade den helt innan den stängdes bakom mig. När jag var klar trippade jag ut för att bemöta Justin i träningsshorts vid sängen som såg så skön ut.

” Om du vill kan du sova här i natt, så kan jag sova i rummet bredvid.” sa han utan att möta min blick. Utan att ge honom ett svar tog jag de sista stegen för att nå sängen. Min kropp la sig bekvämt under täcket och slappnade av. Det var då jag märkte att Justin var på väg ut genom dörren.

” Justin?” min kallning fick honom att stanna upp och vända sig mot mig i dörrhålet.

” Mh?” förmådde han sig att säga sömnigt.

” Kan du sova med mig?” frågade jag försiktigt, rädd för svaret.

” Visst babe, anytime.” han gick tillbaka till sängen och damp ner bredvid mig. Jag visste inte varför, men jag var livsrädd för att lämnas ensam i mörkret, livsrädd för att minnas. Minnas olyckan, minnas allt. Att tänka på det fick min kropp att rysa, något Justin märkte då han vände sig så att hans lätta andetag träffade min nacke gång på gång och krånglade in vänsterarmen under mig.

” Hur är det?” mumlade han i mitt hår.

” Bra, jag bara tänker.” svarade jag sakta.

” På vad?”

” Olyckan..” han kramade mig hårt bakifrån som på något sätt fick mig lugn.

” Det är bra nu, jag kommer inte låta något hända dig. Jag lovar.” det uppstod flammor på huden under hans svepningar över min arm som låg ovanpå täcket. Jag nickade svagt till svar. Det dröjde några minuter innan jag frågade.

” Justin?”

” Mm.” svarade han efter en halv minut.

” Vem var det som ringde innan idag när jag avbröt dig?”

” Scooter, han berättade att vi åker på onsdag istället då några dansare har familj i Salt Lake City och så att vi hinner gå igenom på riktigt då det har varit en månads uppehåll.” berättade han lugnande.

” Okej.” viskade jag. När jag var en sekund från att somna hör jag Justin viska,

” Sov nu babe, vill ha dig pigg imorgon.” jag orkade inte svara utan somnade in till ljudet av hans andetag.  

 

Notes: Åh älskar alla Jatasha moments! De är så sjukt gulliga. Fangirlar lite här ;) haha, men vad tror ni? Kan det bli något mer än vänskap mellan Natasha och Justin? KOMMENTERA bra så kommer nästa snabbare! Kommer börja med en fråga här också som ni gärna får besvara i kommentarsfältet!

 

Fråga: Hur gammal är du?

Mitt svar: Jag är 14.

 

Puss/Emma!

 

 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: