- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights - 26!

 

 

 

 

” Vem var det som ringde innan idag när jag avbröt dig?”

” Scooter, han berättade att vi åker på onsdag istället då några dansare har familj i Salt Lake City och så att vi hinner gå igenom på riktigt då det har varit en månads uppehåll.” berättade han lugnande.

” Okej.” viskade jag. När jag var en sekund från att somna hör jag Justin viska,

” Sov nu babe, vill ha dig pigg imorgon.” jag orkade inte svara utan somnade in till ljudet av hans andetag. 

 

Gårdagen hade gått snabbt och jag satt nu i en av Justins bilar på väg till repetitionen som skulle äga rum i utkanten av Los Angeles där det skulle vara svårt för fansen att hitta oss, Justin. Nynnandes med hörlurarna inpluggade lyssnade jag på Boyfriend för att gå repetera. Jag höll takten med pekfingret och gick igenom stegen i huvudet.  Mitt i låten blev jag avbruten av Justin som informerade att vi var framme. Snabbt steg jag ut och gick före in i den gråplatta byggnaden. Glas som man kunde täcka för var som en vägg mellan salarna och entrén så jag kunde enkelt se att jag skulle direkt till vänster där dansarna redan börjat värma upp. Alla var där, Elysandra, DJ, David, Jake, Mike, Candy, Miranda, Steven, Will, Jakob, Adam, Jen och Lilly. Det var ett tag sedan, men jag har träffat alla genom min skolas internationella inriktning. Snabbare än kvickt slet jag upp dörren och gick in.

” Natasha!” ropade Scooter  hörbart genom den höga musiken närmandes med ett papper i ena handen.

” Ja, förlåt att jag är sen.” svarade jag när vi stod mittemot varandra.

” Jag skyller det på Justin så det är ingen fara.” skrattade han, ” Men hoppa in och värm upp med de andra.” avslutade Scooter med och vinkade iväg mig. Jag nickade som svar och satte fart på benen igen, nu genom salen och bort till stereon där jag fann Nick som koreograferat många av danserna. Jag hälsade glatt och dumpade väskan jag tagit med mig. Nick sprang tillbaka till mitten efter att ha bytt låt och satte igång med att stretcha. Då flög dörren upp ännu en gång och gåendes kom Justin. Scooter var genast framme och pratade med honom innan även Justin anslöt sig till gruppen. Några få handslag efter gjorde han samma rörelser som alla andra. Mitt mörkblåa linne med spetsrygg fladdrade när jag rörde mig, såsom de svarta baggiebyxorna som hängde slappt på min midja. I all hast hade jag satt upp håret i en nåtsånär hästsvans högt på huvudet. Musiken tystnade och Nicks röst ekade mellan väggarna.

” Okej, vi börjar från början med programmet. Alltså, gör er redo för All Around The World.”

 

Sex timmar senare rann svetten av mig likt en svamp som kramas ur full med vätska. Mina ben var plaserade i skräddarställning på golvet, vi alla skulle ha ett kort möte innan vi fick lov att dra hem och packa.

” Jag tycker allt gick som planerat, men jag har kollat med Nick och vi kom fram till att Will och Adam på ytterkanterna byter plats i As Long As You Love Me.” jag blickade mot båda som jag fann nickandes.

” Och Justin, kom inte försent mer. Vi behöver Natasha här i tid.”

” Jaja, boss.” svarade Justin med händerna i fickorna. Han fick en menande blick av Scooter innan han fortsatte.

” Så, alla skall vara färdiga klockan tio imorgon bitti då planet lämnar Los Angeles elva.” alla var med på noterna med leenden på läpparna.

” Perfekt, så ses vi då.” vips så stod alla på bägge fötterna och var på väg ut ifrån lokalen. Själv hade jag inte hämtat min väska än utan gick i lugn och ro längre in i studion. Plötsligt lyfts jag upp av två väl igenkända armar runt midjan på mig. Jag sprattlade och stod inom kort med båda fötterna på jorden igen. Justin flinade åt mig medans jag försökte se sur ut. Han satte upp händerna som försvar men jag bara skrattade åt honom. Min högerhand fattade ett hårt grepp om väskan och jag marcherade ut med Justin vid min sida.

 

” Vad vill du ha?”

” Samma som dig.”

” Okej, funkar kyckling?”

” Vad du än väljer.”

” Jaja.” muttrade jag åt att ens ha försökt få ur honom vad han ville ha. Diskret steg jag ur bilen och tittade mig omkring. När jag fann kusten klar gick jag in i salladsresturangen Justin parkerat vid. Innanför dörrarna var den till min lycka nästan tom, bara två flickor i sjuårsåldern med sin mamma och några äldre män. Jag gick, fortfarande klibbig av svetten, fram till kassörskan som avfyrade ett vitt leende när hon fick syn på mig.

” Välkommen, vad får det lov att vara?”

” Två kycklingsallader med extra sås att ta med.” beställde jag så artigt som möjligt.

” Det kommer strax, du kan slå dig ner så länge.” jag nickade och satte mig på den närmsta barstolen. En hand på mitt lår får mig att vända mig till höger. Där stod de två flickona med sin mamma och utforskade mig.

” Ursäkta om vi stör.” var mamman snabb med att säga.

” Nejdå, det är ingen fara.” lugnade jag henne.

” Är du Natasha Lopez?” vågade tjejen som lagt handen på mig fråga.

” Ja, det är jag.” log jag.

” Oh, jag har läst om dig. Du är Justins flickvän!” utbrast den andra.

” Nejnej ungar, hon är en utav hans dansare, inte flickvän vad jag hört.” konstaterade mamman.

” Haha, somsagt så är jag en dansare och inte en flickvän.”

” Men Rosie, jag sa ju det!” sa tjejen vid mig.

” Förlåt..”

” Det är lugnt.” svarade jag.

” Kan vi få ta en bild med dig?” undrade hon då.

” Ja visst, kom.” jag satte mig en stol bort och pekade på de två på varsin sida om mig. De skuttade upp medans mamman drog upp en iphone ur fickan. Fotot var snabbt taget och de hoppade ner igen.

” Kan du skriva på min arm?” frågade då den vågliga av dem mig.

” Klart att jag kan.” snabbt var en penna upplockad ur min väska. Att hon ville ha en autograf av mig var en gåta, men jag gjorde som hon sa. Hela hon sken som en sol framför mig.

” Tack så mycket Natasha!” i den stunden kom mina sallader.

” Jag måste gå, men det var trevligt att träffa er!”

” Desamma, hälsa Justin.” sa dem båda i kör.

” Hahah, självklart.”

 

” Natasha? Jag tror jag ringer över alla dansarna hit ikväll om det är okej?” ropade Justin efter mig som satt i soffan. Jag var helt slut efter repet och hade inte ens orkat äta upp min sallad så Justin hade fått ta den.

” Okej.” var vad jag orkade svara. Jag pressade ner avstängningsknappen på fjärrkontrollen till tvn och suckade trött. Jag måste få duscha. Med spända knogar hävde jag mig upp ur soffan och gick upp till andra våningen. Justin hade förmodligen fullt upp med att ringa runt så det skulle inte göra någon skada om jag använde badrummet i hans sovrum. Innan jag gick in till duschen plockade jag med mig underkläder. Väl inne i badrummet drog jag ner en svart handduk från hyllan närmst dörren och lät de svettiga kläderna falla till golvet. Jag stack in högerhanden innanför glasdörrarna som stod på glänt och satte på vattnet. Där reglerade jag värmen tills den var bra nog och steg sedan in. Till en början brände det mot min kropp, men som efterhand vande sig. Känslan av hur all klibbighet rann av mig och ner i avloppet var underbar. Med blött hår tryckte jag ut en klick schampo ur en av flaskorna jag ställt på handfatet igår. Mjukt och försiktigt masserade fingertopparna in det i hårbottnen tills jag vred om kranen ännu en gång och lät löddret försvinna. Samma visa upprepade jag med inpackningen, men jag lät den sitta i några minuter. När jag efter det hade tvålat in mig och sköljt ner det öppnade jag de nu dimmiga glasdörrarna och steg ut. Den kalla luften gav mig gåshud, så jag torkade av min kropp ila kvickt.

Underkläderna satt nu på och med en turban på huvudet gick jag ut i sovrummet. Samtidigt som jag steg ut ur badrummet kom Justin gåendes in genom dörren till sovrummet med mobilen upptryckt i ansiktet.

” Natasha?” ropade han utan att ha tittat upp.

” Ja?” Justin såg förvånat på mig då han upptäckt att jag var närmare än förväntat.

” Oj shit, ehm.. förlåt! Jag visste inte!” han vände sig om så att jag fick beskåda hans rygg.

” Haha, det är inte hela världen Justin! Det är inte så att jag står naken direkt.” skrattade jag fram.

” Säkert?” frågade han försiktigt och vände sig sakta om igen.

” Ja.” jag gick förbi honom vidare in i garderoben med Justins brännande blickar på mig. Med kvicka rörelser trädde jag på ett par svarta leggings och en Converse hoodie då de skulle bli misstänksamma om jag bar en av Justins. Håret hade jag inte ork över att föna eller göra något åt så jag lät mig endast sätta upp det i en hög bulle. Tre minuter efter jag lämnat Justin fann jag honom på samma plats.

” Redo? De kommer om en kvart.”

” Så redo man kan bli, gissar jag.” han skrattade åt min gäsp efter meningen och lämnade rummet med mig hack i häl.

” Jag har även beställt pizza förresten.” berättade han då.

” Så länge varade den nyttigheten..” mumlade jag och åter igen skrattade han bara åt mig. När jag kommit in i köket ställde jag undan våra plasttalrikar då de stod framme. Jag diskade även glasen och satte undan plåtburkarna det kolsyrade vattnet med citronsmak befunnit sig i förut. Just i lagom tid ringde det på dörren. Jag såg hur Justin gick och öppnade. I dörrhålet skymtades Elysandra, DJ, Candy, Miranda, Steven, Will och Alfredo som Justin också ringt till. Då var det bara David, Jake, Mike, Jakob, Adam, Jen och Lilly kvar. Jag hälsade på dem och lät dem stiga in. Precis när jag stängt dörren bankades det på den och jag öppnade för att möta de andra med ett leende på läpparna.

” Hej Natasha.” hälsade Lilly som stod längst fram medans de andra höll sig till ett enkelt ’hej’. Jag hälsade tillbaka och bad dem självklart att stiga in. Jag följde dem in med sin packning. Justin och de andra satt och spelade med öppnade pizzakartonger på bordet så vi slöt oss till dem. Efter ett tags spelande och skrikande för killarnas del över Fifa flyttade sig Elysandra närmre mig så att enbart jag skulle kunna höra hennes viskningar.

” Så du och Justin, eller?” frågade hon med nyfikna ögon.

” Haha, nej! Absolut inte!” skrattade jag ut.

” Nähä, det verkade lite så bara.” log hon flörtigt.

” Du är allt rolig du.” svarade jag med en blinkning och vände tillbaka huvudet mot skärmen.

Hela grejen med att spela tv spel tråkade ut mig, jag bara satt och tittade tomt in i tvn medans de andra satt och samtalade om allt mellan himmel och jord. Sakta kände jag tröttheten ännu mer och jag somnade djupt.

 

                                         Ur Justins perspektiv:

” Mannen, din tjej sover.” sa Alfredo.

” Va?” han pekade bakom mig och mina ögon följde hans finger. Där låg Nat och sov sött med huvudet på sned så att hon lätt skulle kunna få nackspärr. Kontrollen jag hållt i mina händer la jag på marken och gick till henne för att sen bära upp henne som jag gjorde förregår och gick med henne upp. När vi nått sängen la jag ner henne på överkastet och la en filt över hennes kropp. Jag studerade de vackra ansiktsdragen innan jag bestämde mig för att gå ner till de andra igen. Stegen jag tog var tunga och orken hade runnit ur mig. Vid trappans början kikade jag in mot soffan där jag fann alla sovandes, i en av sofforna låg DJ och Elysandra, DJ med armarna om henne. Det fick mig att påminnas om Natasha och den sköna sängen som skrek efter mig. Hade jag orkat skulle jag väckt dem på ett eller annat sätt och klagat på att dem var tråkiga, men nu ville jag bara upp till Nat så jag vände om igen. När jag nådde henne låg hon lika dant som innan så jag la mig ner tätt bakom henne. Jag slingrade armarna om henne likt jag gjorde igår och tryckte henne närmre mig för att känna värmen. Innan jag visste ordet av sov jag lika djupt som de andra.

 

 

Notes: Ett mellankapitel, kommentera!

Fråga: När fyller du år?

Mitt svar: 31 Oktober.


Postat av: Hanna

Sjukt bra! :)

Svar: Tack! Kramis :)
Emma Nilsson

2013-11-23 @ 12:30:33
Postat av: Janaaaaa

Oherre!! Hitta din blogg idag och har sutit o läst alla kapitlen! Sjukt bra skrivit, längtar till nästa!

Svar: Oj har du? Tack! Du gjorde nyss min dag!
Emma Nilsson

2013-11-23 @ 21:24:21
Postat av: Janaaaaa

När kommer nästa? :))

Svar: Förhoppningsvis imorgon, men lovar inget tyvärr :/ haft två prov idag och är helt slutkörd i hjärnan så har inte kunnat skriva alls idag.. Men försöker att få upp det imorgon!
Emma Nilsson

2013-11-26 @ 18:15:08
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: