- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights - 35!

 

 

” God natt.” när han sagt det vände jag mig om och strosade iväg ner för gången och vidare mot Lilly som säkert fortfarande sov, ovetandes om vad som nyss hänt. Jag drog fötterna efter mig av trötthet. Det sägs att kaffe ska pigga upp men i mitt fall verkar det vara tvärt om. När jag kommit innanför dörren till rummet tog jag av skorna långsamt och gick direkt i sängs, imorgon skulle bli en lång dag och en trött och tjurig Natasha skulle inte hjälpa för någon.              

 

 

                                                Ur Justins perspektiv:

Jag lämnade mobilskärmen med blicken när dörren in till mitt sovrum öppnades. När jag kunde skymta Fredo satte jag mig upp i sängen från min liggande ställning och slängde mobilen bredvid mig efter att ha låst skärmen.

” Hej.” sa jag uppmuntrande när han precis stängt bakom sig.

” Hej.” svarade Fredo i en utandning.

” Är dem tråkiga?” flinade jag.

” You don’t say? Jag har suttit där ute och plågats i en hel fucking timme genom att lyssna på babbel om naglar, vilken kille som är hetast, vilket läppstift som är inne och bla, bla, bla. Att de ens står ut med varandra är ett under.” jag skrattade åt honom, men samtidigt kunde jag känna lite medlidande. Bara genom tanken att lyssna på Natasha och Elysandras gafflande om vad jag- och Alfredo definierar som oviktigt får mig att vilja slå sönder något. Kanske inte bokstavligen, men vem vet?

” Då lärde du dig mycket?” han tittade surt på mig.

” För mycket.” genast skrattade jag igen, detta kanske ändå inte blir en så lång resa trots allt?

” Dude din baksmälla verkade ha gått över snabbt igår? Du drack mycket men klarade ändå att gå ut utan att visa smärta.” jag såg på honom och tänkte efter. Efter de två alvedonen jag fått så hade jag inte känt av någon huvudvärk alls, och inte heller någon annan värk. Att Alfredo frågar nu och inte igår förstår jag då han kom hem på eftermiddagen för att sova och inte för att prata med mig, han däremot hade en extrem baksmälla kan jag lova.

” Ja jag tror det, hade inga besvär under dagen, fast på kvällen så..”

” Så vad?” fortsatte Alfredo där jag slutat som en fråga.

” Du vet när jag och Natasha skulle gå till starbucks?”

” Jag har ett svagt minne av det, ja.” han såg nu oroligt på mig med den välkända rynkan i pannan.

” När vi satt i caféet så dök Sel upp.” han spärrade upp ögonen.

” Va? Vad fan gjorde hon i SLC?”

” Först undrade jag det med, men Nelly bor ju i Salt Lake City så hon hälsade på henne.” jag hann knappt avsluta meningen innan Alfredo började prata.

” Vilket sammanträffande att hon kommer hit när du besöker staden va?” sa han med sarkasm, ” Jag väljer oftast inte parti mellan mina vänner, men jag måste erkänna att hon var jävligt korkad som åkte dit när vi befann oss där.” fortsatte han. Detta kändes bra, att vi pratade bara vi två. Även om det bara var om mina ”ex problem”.

” Tack man.”

” Alltid bro.” vi gav varandra en kram innan han log och lämnade mig ensam igen. Jag suckade och plockade upp mobilen åter för att fortsätta med instagram scrollandet. Men när jag mindes att jag bara följer fyra accounts slog jag till mig själv mentalt och pressade ner den vita hemknappen. Till och med Twitter var ointressant. Jag bestämde mig till sist att knäppa en selfie och sedan lägga ner iphonen i fickan. Min rygg kolliderade med madrassen och jag pressade bakhuvudet mot kudden. Inte förrän jag slöt ögonen kom tröttheten krypandes. Sova, var vad jag behövde. Sova. Jag drog den simpla vita V-ringade tshirten över huvudet och la den på den ek färgade pallen i hörnet. Mina fingrar slöts runt korsberlocken i guld som hängde i guldkjedjan runt min hals. Jag smekte med tummen över den hala ytan och log. Med hjälp av vänsterhanden lyftes täcket tillräckligt för att min kropp skulle kunna krypa in och bli varm av det fodrade dunfenomenet. Mina ögonlock blev sakta tyngre och tyngre. Jag kände på mig att jag snart skulle falla in i en djup sömn.

” Hej, där är du j..” rösten som alltid befann sig i mitt huvud tillhörande Natasha avbröts. Jag lyfte trött på huvudet och såg på henne.

” Gud, förlåt! Väckte jag dig? Jag visste inte att du sov.”

” Nej nej, det gör inget. Kom in, jag sov inte.” sa jag och stoppade henne från att lämna mig i ensamheten igen. Hon avfyrade ett litet leende samtidigt som hon åter igen mumlade ett svagt ’förlåt..’. hon såg sig runt i rummet men landade sedan på mig. Jag flyttade min kropp längre in i sängen och höll åter igen upp täcket. Hon satte sig först på kanten men gav sig sedan och la sig med ryggen mot mig. Genast så omslöts jag av värmen från hennes kropp. Mina armbågar tryckte ner madrassen ytterliggare när jag lutade mig mot Natashass öra.

” Jag vet att du är trött.” hon stannade upp i sin andning i någon sekund innan hon vände sitt huvud mot mitt.

” Mh, du med sleepyhead.” jag log och flyttade mig närmre hennes ansikte.

” Ska vi sova?” mina läppar snuddade vid hennes för varje ord jag uttalade.

” Varför inte.” hon sträckte på halsen och innan jag han reagera hade hon gett mig en puss på läpparna, en fucking puss Justin!

                                                   

                                                     Ur Natashas perspektiv:

Jag damp ner i sängen och stirrade in i väggen. Vad hade jag gjort? Detta var andra gången jag pussade honom. Det var ingen kyss så det borde vara okej, eller? Vi låg helt tysta, eller nu när jag tänker efter så var det bara jag som låg. Justin var fortfarande i samma position som jag lämnat honom vid. Skulle jag säga något? Skulle jag berätta sanningen att pussen egentligen skulle suttit på hans kind men att läpparna var för distraherande? Nej, nej, nej, nej. Men varför kändes det så bra? Varför ville jag bara ha mer och mer? Detta är så fel, så fel. Jag knep igen ögonen hårt och önskade att den ilande känslan bara var en alldeles för bra dröm, men jag hade som vanligt fel. Justin hade nu även han lagt sig ner tätt bakom mig. Jag lotsades sova när han började röra sig bakom mig. Jag kände brännande blickar på min kind som låg där i en halv minut innan Justin pressade läpparna mjukt mot min kind och viskade ’god natt Nat’ mot mitt kindäpple. Som tur är tror jag inte att Justin hann tyda den ljusröda nyansen som tog plats över mitt ansikte. Jag svalde det och föll genast i en djup sömn med Justins armar tryggt runt min kropp.

 

                                                                            ---

” Sex bitar nuggets med sötsur sås, en liten pommes och en mellan cola.” efter en nick upprepade Justin det jag sa till drive-in personalen på MacDonalds. De andra hade redan fått sina beställningar sagda så Scooter som för en timme sedan stigit på våran buss gick ut och ställde sig i bil kön. Det såg lite märkligt ut, och jag slår vad om att när han fått våran mat visste hela parkeringen vem han var.

” En nuggets meny.” sa Scooter glatt när han ställde maten framför mig på bordet för fyra i bussen. Det vattnades i munnen när doften nådde min näsa, jag kunde knappt bärga mig.

” Tack.” jag doppade en nugget i såsen och stoppade sedan in den i munnen. Att något så ohälsosamt kan vara så oemotståndligt förstår jag inte. Mina fingrar drog av pappret från sugröret, tryckte ner det i läsken och förde sedan sugröret mot min mun. Jag hörde hur Justin och Alfredo mittemot mig och Elysandra pratade livligt om hur de skulle spöa varandra i fifa efter vi ätit. Jag och Elysandra utbytte blickar när de började prata om spelarnas namn. Alfredo han inte avsluta sin mening innan han avbröt sig själv. Han knuffade till Justin i sidan och nickade mot fönstret bakom oss. Jag vände mig om för att se vad han syftade på när jag såg henne.

 


Kapitel 35! Jag vet att det är jättesent och är ledsen för det men skolan har varit tuff nu, haft fyra planerade prov denna vecka.. hoppas ni förstår min situation. Sen är det så att jag inte är hemma alls under sportlovet så kan inte lova något, men ska försöka få upp minst ett kapitel.

Fråga: Vad ska ni göra under sportlovet?

Mitt svar: Jag ska åka skidor!

Pussar och kramar från mig!


Postat av: Hanna

sjukt bra! :)

Svar: Tack sötis! :)
Emma Nilsson

2014-02-15 @ 13:21:47
Postat av: jbieberstorry.

läs gärna min novell

2014-02-18 @ 21:26:40
URL: http://jbieberstorry.blogg.se/
Postat av: jbiebznovell

Hej! Kolla gärna in min nästan nystartade novell. Den har än så länge bara 9 kapitel :) Vi kanske kan göra ett länkbyte? :)

Svar: Hejhej! Jag läser redan din novell, och vi har redan gjort ett länkbyte innan.. Men du kan ju maila så kan vi kanske förnya det? :)
Emma Nilsson

2014-02-19 @ 13:24:52
URL: http://jbiebznovell.blogg.se
Postat av: Elin

Skulle du vilja köra ett länkbyte?

2014-02-19 @ 23:59:21
URL: http://thefoooers.blo.gg
Postat av: Mybiebslovestorys

Länkbyte?

Svar: Absolut, skicka ett mail! Länk finns i headern :)
Emma Nilsson

2014-02-22 @ 17:57:18
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: