- ✏ She Don't Like The Lights

She Don´t Like The Lights - 37!

 

 

” Ja visst, vänta..” han öppnade väskan och drog upp flaskan full med vatten. Han nickade för bekräftelse och kastade den sedan genom luften. Men flaskan kom aldrig fram till mig, den krockade in i honom på halva vägen..

 


 

Hans hand flög upp mot huvudet där flaskan nyss träffat och ett stön lämnade Nicks läppar.

” Gud förlåt!” jag flög upp snabbare än blixten på fötterna och sprang de få stegen fram till honom. Han tog bort handen och böjde sig ner.

” Gissar att denna är din?” han höll flaskan så att jag skulle ta den.

” Ja, gick det bra?”

” Jag klarar mig, men hur det kommer bli med Adam sen är jag inte lika säker på.” Nick slängde en argsint blick på Adam som flinade.

Jag skrattade åt honom, tackade för att han tog upp flaskan. Jag gick och satte mig igen för att föra min uppmärksamhet till Scooter som nu stod med ett skrivblock i högsta hugg.

” Okej, så förra konserten blev precis som planerat så jag tycker inte vi gör några ändringar, utan fortsätter bygga på bättre och bättre på det vi har. Jag kommer vara lite frånvarande från och till nu tills vidare under turnén, och det börjar redan ikväll då jag måste lämna Denver om några timmar. Lycka till och se till att ladda upp nu innan. Ni är lediga till sju så ta vara på ledigheten. Vi ses, ni kan gå nu.” Scooter vinkade av oss. Jag ställde mig upp och gick för att hämta väskan.

” Vi tänkte hänga lite efter konserten ikväll, är du på?” Justin kramade mig bakifrån och lutade hakan mot min axel. Jag mötte Justins ögon genom den stora väggspegeln.

” Visst, om du kommer.” jag blinkade åt honom som flinade.

” Nu gör jag.” han släppte mig och tog upp min väska åt mig.

” Tack Jussi.”

” Jussi?” han höjde på ögonbrynet åt mitt plötsligt påkomna smeknamn.

” Mitt nya smeknamn för dig, Jussi.” vi började gå mot utgången, förbi alla stretchande dansare som stod tryckta mot väggarna och golven.

” Du är crazy.” skrattade han smått.

 

                                                         Ur Justins perspektiv:

Jussi? Jussi? Vad tänker hon med egentligen? Well, jag får lära mig leva med det helt enkelt. Det är faktiskt lite sött om jag nu får erkänna det, men inget Chaz eller Ryan skulle få reda på.

” Tänkte bara ta mig en dusch.” jag låg på Nats säng när hon stack ut huvudet från badrumsdörren.

” Okej, jag väntar på dig.” hon gav mig en slängkyss och stängde sedan dörren igen.

Lilly var hos DJ och gud vet vad dem gör. De har inte medgett att de är tillsammans, men vi andra är långt ifrån blinda. Natasha berättade hur Lilly brukade få sms på kvällen när vi var i våra rum och hur hon alltid log. Natasha hade gått förbi Lillys mobil när den fått ett sms en gång när Lily duschade och sett DJs namn. Personligen har jag inget emot att de två är ett par, Lilly är väldigt snäll medans DJ är lite utav den tuffare typen. Men det är det som får dem att bli ett. Lilly skulle aldrig göra en fluga förnär. DJ är lite utav en tvärtemot till det. Duschen stängdes av en fjärde gång och jag kunde gissa att Natasha nu var klar. Mycket riktigt, hon steg få minuter efter ut i en handduk runt kroppen med kläderna hon haft på sig innan i handen. Jag följde alla hennes rörelser med blicken. Att säga att hon inte är vacker skulle vara en lögn. Hon tog upp ett par trosor i handen och trädde på dem under handduken. Sen vände hon sig helt så att hennes rumpa pekade mot mig. Utan att jag var beredd droppade hon handduken på golvet, knäppte bhn kvickt bakom ryggen och vände sig sedan om igen. Hennes ansikte var nu riktat mot mitt. Natasha ställde sig på knä vid sängkanten. Hon lutade sig över mig så att hennes bröst tryckte mot min bröstkorg. Hennes hand sträckte sig innan den fick fatt i vad Natasha sökte. Tshirten hon nu höll i handen hade innan dess legat bredvid mig.

” Förlåt, skulle bara ta den.” helt tagen av situationen nickade jag endast frånvarande. Natasha skrattade till. Hennes kropp slängdes ner bredvid min med huvudet nära min hals.

” Att killar alltid ska vara stora kåtbockar!” utbrast hon skrattandes.

” Vadå?”  

” Du vet mycket väl vad jag snackar om, Bieber.” hon satte leendes mjukt sina läppar mot min hals och lät dem sedan lämna en brännande fläck där. Så låg vi. Men när Lilly öppnade dörren så hoppade Natasha upp käpprätt i sängen.

” Förlåt om jag stör.” flinade Lilly.

” Klart att du inte gör miss jagvarhosDJoch..” Natasha blev avbruten i sin mening av Lilly som hyschade åt henne med en menande blick. Jag kunde inte undgå att flina.

” Just det, Justin. Du som verkar tycka detta är så extreeemt roligt. Scooter vill prata med dig.” berättade Lilly med sarkasm.

” Var?”

” I lobbyn.”

” Tack, vi ses.” jag lämnade rummet och dem för att se vad Scoot ville.

                     

                                                           Ur Natashas perspektiv:

” Bra gjort Jussi, får publiken att falla för dig som alltid.” sa jag till en svettig Justin som tog de sista stegen ner från trappan upp till scenen. Skrik och jubel ringde högt i mina öron.

” Någon som är avundsjuk? ” flinade Justin.

” I dina drömmar. De får gärna falla för dig hur många gånger de vill, sålänge du håller det du lovat.” ett finurligt ansiktsuttryck tog plats på mig.

” Vad?” sa han frågandes.

” I will catch you if you faaaall.” sjöng jag överdrivet för honom. Han skakade på huvudet och skrattade åt mig.

” Du måste sluta svara mig med mina egna texter.”

” Eller så måste du sluta ge mig tillfälle att svara dig med dina egna texter.” han himlade med ögonen åt mig. Plötsligt slog han armarna om min kropp och höll fast i ett stadigt tag.

” Justin!” tjöt jag, ” Du är helt genomsvettig!” Svetten på hans armar torkades av på mitt linne. Inte en chans i världen att linnet stannar på efter Justins svettbehandling.

” Så går det när man bråkar med mig.” nu var det min tur att himla med ögonen. Vi gick in i omklädningsrummet sida vid sida där de andra satt och väntade.

 

                                                                                     ---

” Okej, fine. Jag gör det.” muttrade Steven. Han kröp över golvet fram till Jake där han snabbt stack ner näsan mellan Jakes fötter. Alla utom Steven själv brast ut i skratt när Steven visade ansiktsuttrycket efter att ha luktat på Jakes fötter. Killarna hade hunnit få i sig en-två öl var nu, och stämningen var på topp. Ingen visade sig vara trött från hektandet innan ikväll och det var skönt att bara kunna ta det lugnt med mina kolleger såsom vänner.

” Nu är det i alla fall min tur.” sa Steven och snurrade på flaskan som låg i mitten av cirkeln. Den stannade efter flera oräknebara varv med korken pekandes mot Will.

” Sanning eller konka?”

” Konka.” svarade Will snabbt.

” Okej, konka alltså.. ” genast spred sig ett flin på Stevens läppar, ” Tänkte att det är dags för något annat nu, du ska..” han såg runt i rummet och landade till sist på Will igen. ” Kyssa Natasha.” jag var nära på att sätta vattnet i halsen, va?! Will reste sig och gick fram till mig. Han såg först efter en bekräftelse i mina ögon innan han satte handen på mitt bakhuvud och tryckte samman våra läppar. Jag satte även min hand i Wills hår innan han nätt drog ifrån. Runt oss applåderade de vilt. Will log snett mot mig innan han intog sin plats igen. Alla utom personen bredvid mig såg imponerade ut, Justin.

Untitled


ÄNTLIGEN! Jätteledsen för förseningen, men här är det!

Fråga: Ska ni praoa i år? I sånna fall, var?

Mitt svar: Ja i två veckor. Jag ska praoa i en klädesbutik och sen andra veckan är inte helt klart än.

3+ kommentarer till nästa!


Postat av: Hanna

åååh vad jag älskar sättet du skriver på ! :)

Svar: Tack söta du! :)
Emma Nilsson

2014-03-13 @ 19:34:53
Postat av: Ajsa

LÄNGTAR TILL NÄSTA

Svar: Det kommer ;)
Emma Nilsson

2014-03-15 @ 12:27:58
Postat av: Janaa

Sjuuukt bra!

2014-03-18 @ 21:12:21
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: